ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه دوم سیستم عامل هارمونی معرفی شد؛ تلاش برای نصب روی ۲۰۰ میلیون دستگاه

هواوی اخیرا از نسخه دوم سیستم عامل هارمونی رونمایی کرده و در حالی که در گذشته از عرضه اولین گوشی هوشمند مجهز به آن در سال ۲۰۲۱ خبر داده بود، اکنون به تلاش برای نصب ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

هواوی اخیرا از نسخه دوم سیستم عامل هارمونی رونمایی کرده و در حالی که در گذشته از عرضه اولین گوشی هوشمند مجهز به آن در سال ۲۰۲۱ خبر داده بود، اکنون به تلاش برای نصب روی بیش از ۲۰۰ میلیون دستگاه در سال اشاره کرده است.

با تحریم هواوی از سوی دولت ایالات متحده آمریکا، این کمپانی از سیستم عامل انحصاری خود با نام HarmonyOS رونمایی کرد. این غول فناوری چینی اخیرا نسخه دوم سیستم عامل هارمونی را معرفی کرده و SDK آن برای تلویزیون‌ها، ساعت‌های هوشمند و سیستم‌های سرگرمی خودروها را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده است.

نسخه بتای این سیستم عامل برای گوشی‌های هوشمند در ماه دسامبر منتشر می‌شود و محصولات مجهز به آن ابتدا وارد بازار چین خواهند شد. هواوی از پروژه «OpenHarmony» نیز رونمایی کرده که نسخه متن باز سیستم عامل هارمونی محسوب می‌شود و مشابه AOSP یا پروژه متن باز اندروید است.

سیستم عامل هارمونی

هواوی جزئیاتی درباره HMS Core 5.0 منتشر کرده که بیش از ۱۲ هزار API در ۷ سرویس را فراهم می‌کند. به گفته این شرکت، اکوسیستم اپ HMS هم اکنون میزبان ۹۶ هزار برنامه است و از بیش از ۱.۸ میلیون توسعه‌دهنده پشتیبانی می‌کند.

هواوی برنامه‌های زیادی برای این سیستم عامل دارد و می‌خواهد سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون دستگاه مجهز به آن در بازار به فروش برسد که البته تمام این محصولات توسط این کمپانی به تولید نمی‌رسد. طبق گفته معاون بخش نرم افزار این غول فناوری چینی، «Yang Haisong» هواوی سالانه ۱۰۰ میلیون دستگاه با این سیستم عامل وارد بازار خواهد کرد و امید دارد نصف دیگر آن توسط تولیدکنندگان دیگر عرضه شود.

سیستم عامل هارمونی

برای اولین بار این شرکت از اهداف خود برای این سیستم عامل سخن می‌گوید. در حال حاضر شاهد استفاده از آن در چندین تلویزیون هوشمند هستیم و در آینده وارد دنیای ساعت‌ها و گوشی‌های هوشمند خواهد شد. هواوی برای افزایش محبوبیت هارمونی، با چندین سازنده لوازم خانگی چینی همکاری می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • sinagoogle
    sinagoogle | ۲۲ شهریور ۱۳۹۹

    والا ما که ضرری نمیکنیم. ولی موفقیت این سیستم عامل بعید به نظر نمیرسه. موفیت یک سیستم عامل و به طوری کلی یک پلتفرم پایه، بستگی به توسعه دهندگان اون داره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی