ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلومبرگ از انتخاب جانشین‌های تیم رهبری اپل توسط هیئت مدیره می‌گوید

از سال گذشته که سرنوشت استودیوی طراحی اپل به دست «جف ویلیامز» افتاد، زمزمه‌هایی مبنی بر آماده‌سازی او برای در اختیار گرفتن سکان هدایت اپل به گوشی می‌رسید. «بلومبرگ» در گزارشی به قلم نویسنده سرشناس ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۳

از سال گذشته که سرنوشت استودیوی طراحی اپل به دست «جف ویلیامز» افتاد، زمزمه‌هایی مبنی بر آماده‌سازی او برای در اختیار گرفتن سکان هدایت اپل به گوشی می‌رسید.

«بلومبرگ» در گزارشی به قلم نویسنده سرشناس دنیای فناوری «مارک گورمن» به اوج گرفتن بحث‌ها برای انتخاب جانشین‌های تیم رهبری و به ویژه تیم کوک پرداخته است. بر این اساس هیئت مدیره با توجه به افزایش سن مدیران فعلی و نزدیک شدن آنها به زمان بازنشستگی، روی آماده‌سازی نسل جدیدی از رهبران تمرکز کرده که در نهایت هدایت ارزشمندترین مجموعه دنیای فناوری را به عهده خواهند گرفت.

به گفته گورمن «جف ویلیامز»، مدیر ارشد عملیات گزینه نخست جانشینی تیم کوک است. ویلیامز دو دهه از عمر حرفه‌ای خود را در اپل سپری کرده و از مدت‌ها قبل به عنوان یکی از بازیگران بزرگ در پشت صحنه شناخته می‌شود. او از ۲۰۱۰ به عنوان معاون ارشد بخش عملیات کار می کرد و از ۵ سال قبل پیش مدیریت این بخش را در دست گرفت. مدیریت ارشد بخش عملیات یکی از مهمترین سمت‌های سازمانی اپل است و تیم کوک هم تا پیش از درگذشت جابز در همین سمت مشغول فعالیت بود.

جف ویلیامز

یکی از دلایلی که باعث شده هیئت مدیره او را برای این سمت در نظر بگیرد، عمل‌گرایی در مدیریت است. در واقع ویلیامز بیش از اینکه مثل جابز یا جانی آیو دید مبتنی بر محصول داشته باشد، روی عملیات تاکید دارد. ظاهرا کوک هم دید مثبتی به جانشین احتمالی خود دارد چرا که از سال گذشته و با جدایی طراح افسانه‌ای اپل مدیریت استودیوی طراحی اپل را به وی سپرد.

یکی دیگر از تغییرات به انتخاب «کایان درنس»، مدیر بازاریابی آیفون به عنوان جانشینی احتمالی «گرگ جاسویاک» مربوط می شود که اخیر به عنوان معاون ارشد بازاریابی جهانی اپل انتخاب شده بود. «کریگ فدریگی» معاون ارشد بخش مهندسی نرم افزار اپل هم که جوانترین عضو تیم رهبری کنونی است، احتمالا چند سال دیگر در سمتش باقی خواهند ماند اما از «سباستین مارینو»، معاون ارشد تجارب سیستمی و «جان اندروز»، معاون ارشد CoreOS به عنوان جانشین‌های آینده وی نام برده شده است.

سرویس‌های مختلف اپل از جمله موزیک، تی‌وی‌پلاس، آیکلاد  و مپس توسط «ادی کیو» هدایت می‌شود که ظاهرا باید در آینده نه چندان دور جایش را به«پیتر استرن» با سابقه ۴ ساله در اپل بدهد. هدایت بخش توسعه باندل جدید شرکت با عنوان «اپل وان» در دستان استرن قرار دارد.

سمت یکی دیگر از مدیران با سابقه اپل به نام «صابیح خان» که سال گذشته به عنوان معاون ارشد عملیات انتخاب شد توسط «پریا بالاسوبرامانیام» پر خواهد شد و «دنی ریکو»، مدیر بخش مهندسی سخت افزار هم باید کم کم از سمتش خداحافظی کند چرا که «جان ترنوس» جای او را خواهد گرفت. علاوه بر جایگزین‌های مذکور یک لیست ذخیره هم تهیه شده تا در صورت لزوم جای گزینه‌های اصلی را پر کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲۳ شهریور ۱۳۹۹

    پس بازم برای من جایی در نظر نگرفتن. ای بابا...

    • یونس مرادی
      یونس مرادی | ۲۳ شهریور ۱۳۹۹

      قطعی نیست هنوز؛ نامید نشو

مطالب پیشنهادی