ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جهرمی: صاایران گوشی‌های تولیدی خود را جهت عرضه به بازار به ایرانسل داد

وزیر ارتباطات اعلام کرد که آنها در زمینه ساخت گوشی تلفن همراه از چندین شرکت درخواست همکاری داشته‌اند و صاایران نسبت به این درخواست واکنش مثبتی نشان داده است. به گفته آذری جهرمی، حالا بخش ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۴

وزیر ارتباطات اعلام کرد که آنها در زمینه ساخت گوشی تلفن همراه از چندین شرکت درخواست همکاری داشته‌اند و صاایران نسبت به این درخواست واکنش مثبتی نشان داده است. به گفته آذری جهرمی، حالا بخش اول از محصولات آماده و به ایرانسل تحویل داده شده تا شرایط آن برای عرضه به بازار فراهم شود. به گفته جهرمی شرکت صاایران که امروزه زیرمجموعه وزارت دفاع فعالیت می‌کند، قصد دارد تولید گوشی ملی را ادامه دهد. وزیر ارتباطات درباره جزییات فنی این موبایل‌ها سخنی به میان نیاورد و قابلیت‌های این موبایل‌ها مشخص نیست.

در مراسم معرفی دستاوردهای بومی سازی تجهیزات پیشرفته شبکه ملی اطلاعات «محمد جواد آذری جهرمی» با ذکر این نکته که گرانی بسیاری از وسایل ارتباطی باعث شده که مردم چشم به انتظار بسیاری از دستگاه‌های تولید داخلی باشند تاکید کرد که «موبایل ایرانی» یکی از این موارد است. او می‌گوید وزارت ارتباطات چندین بار درباره گوشی ایرانی صحبت کرده و این محصول هنوز توسط مردم به طور انبوه لمس نشده است: «می‌گویند خط تولید در مراغه راه افتاده که بسیار خوب است ولی محصول را به دست مردم برسانید. دیگر تولیدکنندگان نیز به ساخت یک گوشی قناعت نکنند و بدانند که باید در تکنولوژی پویا باشند و مردم مدل‌های مختلف گوشی را می‌خواهند.»

جهرمی با ذکر این نکته که چند روز پیش به او گزارش شده که وزارت دفاع در راستای همکاری تولید گوشی ایرانی کار خود را برای بخش اول به پایان رسانده گفت: «صاایران محموله اول تولیدات خود را به ایرانسل داده تا شرایط عرصه به بازار توسط این اپراتور مهیا شود. وزارت دفاع ورود خیلی خوبی در اینباره داشته است. از امیر حاتمی و امیر شهرام در صاایران تشکر می‌کنم که این کار را انجام دادند و از مدیر عامل ایرانسل نیز تشکر می‌کنم که می‌خواهند باندلینگ این گوشی‌ها را انجام دهند.»

گفتنیست خرداد ماه ۹۹ بود که مدیرعامل ایرانسل از شما صنایع مخابرات صاایران (صما) بازدید کرد و خبر از همکاری این دو شرکت برای عرضه گوشی ملی داده بود. ایرانسل همچنین پیش از این، در دی ماه ۱۳۹۸ تفاهم‌نامه‌ای را در حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، در راستای «حمایت از تولید و توسعه زیست‌بوم تلفن همراه هوشمند تولید داخل» با پست بانک امضا کرده بود.

بازدید «بیژن عباسی» مدیرعامل ایرانسل از صاایران در خرداد ۹۹

جهرمی همچنین اعلام کرد که قرار است یک خط اعتباری ۵۰۰ میلیارد تومانی به اپراتورها داده شود تا بتوانند گوشی‌های داخلی را به مردم به صورت اقساطی ارائه کنند. او همچنین می‌گوید دیگر اپراتورهای موبایل نیز در این زمینه فعالیت دارند ولی از آنسو تاکید دارد که یک فعالیت‌ها زمانی شیرین خواهد بود که «محصول واقعی به دست مردم برسد و مردم آن را لمس کنند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • سونیا پارسی
    سونیا پارسی | ۳۱ شهریور ۱۳۹۹

    اگه از اینترنت نسل پنج و شارژ سریع پشتیبانی کنه من قطعا خواهم خرید

  • ThingBurger
    ThingBurger | ۲۵ شهریور ۱۳۹۹

    موبایل پراید

  • esmiz
    esmiz | ۲۵ شهریور ۱۳۹۹

    حالا کاری به بحث سیاسیش ندارم ولی خب بهتر بود حداقل یه چیزی از مشخصات اون گوشی می گفت

  • aminapple20
    aminapple20 | ۲۴ شهریور ۱۳۹۹

    و اینچنین بود که گوشی به سرنوشت خودرو دچار شد...

  • فراز
    فراز | ۲۴ شهریور ۱۳۹۹

    گوشی ساخت صاایران ( وزارت دفاع) برای فروش به ایرانسل (سپاه) داده شد! به کره شمالی سلام کن هموطن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی