ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقایسه آیپد پرو با تبلت‌های پرچمدار رقبا

اپل با معرفی دو تبلت که از نظر توان پردازش روی دست لپتاپ‌ها می‌زنند، برای رقبایش خط و نشان کشید. روی کاغذ آیپد ایر قوی‌تر از رقبایش به نظر می‌رسد اما باید دید در عمل ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۳:۱۵

اپل با معرفی دو تبلت که از نظر توان پردازش روی دست لپتاپ‌ها می‌زنند، برای رقبایش خط و نشان کشید. روی کاغذ آیپد ایر قوی‌تر از رقبایش به نظر می‌رسد اما باید دید در عمل چگونه از آب درخواهد آمد.

آیپد ایر و آیپد نسل هشتم جدیدترین نماینده‌های اپل در بازار تبلت هستند. آیپد ایر از نظر طراحی شباهت بسیاری به نسخه پرو دارد و زیر پوسته جذاب آن سخت‌افزاری قدرتمند نهفته است. نمایشگر ۱۰.۹ اینچی این تبلت با رزولوشن ۲۳۶۰ در ۱۶۴۰ پیکسل حاشیه‌های بسیار اندکی را اطراف خود می‌بیند و همین مزیت به کاهش ابعاد آن کمک کرده است. قدرت دستگاه توسط چیپست ۵ نانومتری A14 بایونیک تامین می‌شود که به گفته سازنده ۲ برابر از لپ‌تاپ‌ها قوی‌تر است و از نظر پردازش گرافیکی هم تنه به تنه کنسول‌ها می‌زند.

هرچند بازار تبلت به مراتب خلوت‌تر از بازار پر رونق موبایل است اما آیپد ایر رقبای قدری مثل گلکسی تب S7، مایکروسافت سرفیس گو ۲ و آمازون Fire HD 10 را پیش روی خود می‌بینند. برای مثال تبلت سامسونگ با نمایشگر سوپرامولد، چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس، ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی نه تنها حریف دست و پا بسته‌ای نیست، بلکه نصف آیپد ایر قیمت گذاری شده و همین کار را برای نو رسیده اپل دشوار می‌کند.

سرفیس گو ۲ هم با طراحی مینیمالیستی و در عین حال جذابش به چیپست نسل هشتمی اینتل Core m3 تکیه دارد که از ۲ هسته پردازشی با فرکانس ۳.۴ گیگاهرتز برخوردار است. این تبلت با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD تقریبا دو سوم آیپد ایر قیمت دارد. حال باید دید مزایای آیپد جدید به حدی است که خریداران را به پرداخت چند صد دلار بیشتر قانع کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۲۶ شهریور ۱۳۹۹

    s7 قیمتش حدودا ۷۰۰ یورو هستش

  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۲۶ شهریور ۱۳۹۹

    فکر نکنم s7 ۲۸۰ دلار باشه

مطالب پیشنهادی