ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پروژه دفاع سیاره‌ای اروپا با امضای قرارداد ۱۵۳ میلیون دلاری کلید خورد

آژانس فضایی اروپا (ESA) به عنوان بخشی از تلاش خود برای محافظت از زمین در برابر هرگونه سیارک، یک قرارداد ۱۵۳ میلیون دلاری با یک کنسرسیوم صنعتی به رهبری کمپانی فضایی آلمانی «OHB» امضا کرد. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

آژانس فضایی اروپا (ESA) به عنوان بخشی از تلاش خود برای محافظت از زمین در برابر هرگونه سیارک، یک قرارداد ۱۵۳ میلیون دلاری با یک کنسرسیوم صنعتی به رهبری کمپانی فضایی آلمانی «OHB» امضا کرد.

این قرارداد جزئیات طراحی، تولید و تست یک ماموریت با اسم رمز «Hera» را پوشش می‌دهد و از ماموریت آزمایشی «Double Asteroid Redirect Test» یا DART ناسا نیز پشتیبانی می‌کند. این پروژه راه را برای عملیات دفاعی سیاره‌ای در فضا هموار خواهد کرد.

در پروژه Hera آژانس فضایی اروپا یک ماهواره اندازه میز پرتاب خواهد شد که این ماهواره شامل چندین تاسواره یا کیوب ست (CubeSat) کوچک خواهد بود تا تاثیر فضاپیمای DART روی یک سیارک را ارزیابی کند. این فضاپیمای ناسا برای برخورد با سیارک‌ها با سرعت بالا طراحی می‌شود.

آژانس فضایی اروپا

Hera به صورت خودران در اطراف سیارک حرکت کرده و اطلاعات جمع آوری می‌کند تا به دانشمندان درباره درک میزان موفقیت این برنامه بلندپروازانه و جاه‌طلبانه کمک کند. طی این برنامه، یک فضاپیمای ساخت انسان برای تغییر مسیر یک سیارک در فضا، از عمد با آن برخورد می‌کند.

تاسواره‌های همراه این ماهواره، سیارک را از نزدیک مورد بررسی قرار می‌دهند. ماهواره‌های کوچک پس از استقرار Hera با استفاده از آرایه رادار، بدنه سیارک را بازرسی می‌کند که برای اولین بار شاهد چنین موضوعی خواهیم بود. پروژه Hera به همراه چندین CubeSat، تا ۶ ماه پس از رویایی سیارک با DART، آن را مطالعه می‌کنند.

ماموریت ناسا در ژوئیه ۲۰۲۱ اجرایی خواهد شد و فضاپیمای آن در سپتامبر به یک جفت سیارک با نام جفت «Didymos» می‌رسد. پروژه Hera آژانس فضایی اروپا اکتبر ۲۰۲۴ راه‌اندازی خواهد شد و در سال ۲۰۲۶ با سیارک‌ها ملاقات خواهد کرد. با توجه به این موضوع، فاصله طولانی میان برخورد فضاپیما با سیارک و بررسی دقیق آن از نزدیک وجود دارد و انتظار می‌رود در این بازه زمانی، تاثیر این ضربه روی مسیر سیارک مشخص شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۷ شهریور ۱۳۹۹

    آره ، زمین رو آباد کردید با جنگ های جهانی و سلاح شیمیایی و میکروبی و هسته ای... برید فضا رو هم به گند بکشید

مطالب پیشنهادی