ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شرکت Skycom
تکنولوژی

پای دو مدیر دیگر هواوی به پرونده منگ وانژو باز شد

یک شرکت گمنام که در هنگ کنگ به ثبت رسیده، حالا در کانون پرونده حقوقی آمریکا علیه هواوی و مدیر ارشد مالی آن قرار گرفته است. مقامات آمریکایی ادعا کرده اند که غول فناوری چینی بین ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

یک شرکت گمنام که در هنگ کنگ به ثبت رسیده، حالا در کانون پرونده حقوقی آمریکا علیه هواوی و مدیر ارشد مالی آن قرار گرفته است. مقامات آمریکایی ادعا کرده اند که غول فناوری چینی بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ از شرکت Skycom برای دور زدن تحریم های ناعادلانه اش علیه کشورمان استفاده کرده است. هواوی اما گفته این شرکت را در سال ۲۰۰۷ میلادی فروخته و در نتیجه نقشی در فعالیت های آن ندارد.

اکنون رویترز گزارش جدیدی منتشر کرده و در آن مدعی شده که هواوی و شرکت Skycom Tech Co Ltd در برزیل با یکدیگر ارتباط داشته اند و این گزارش می تواند به عنوان سندی در تایید ادعاهای آمریکا علیه منگ وانژو (مدیر ارشد مالی هواوی و دختر موسس این شرکت که هم اکنون در کانادا در بازداشت خانگی به سر می برد) در دادگاه به کار برود.

اسناد سازمانی مربوط به شرکت Skycom که در سائوپائولوی برزیل به ثبت رسیده ظاهرا نشان می دهند که هواوی و Skycom برای مدت پنج سال پس از سال ۲۰۰۷ ارتباط تنگاتنگی در این کشور با یکدیگر داشته اند.

همچنین براساس این اسناد که در هنگ کنگ و برزیل به ثبت رسیده اند تا اواخر سال ۲۰۰۷ دو مدیر ارشد دیگر هواوی نیز ارتباط نزدیکی با Skycom داشته اند. هر دوی این افراد یعنی کن هو و گو پینگ هم اکنون از معاونان ریاست هیئت مدیره هواوی هستند و به صورت چرخشی در سمت رئیس هیئت مدیره آن نیز فعالیت می کنند.

شرکت Skycom

این پرونده حقوقی بخشی از یک کمپین چند وجهی و البته جهانی است که با هدف کاهش قدرت هواوی و در چارچوب جنگ سرد میان چین و آمریکا از سوی واشنگتن کلید خورده است. ایالات متحده آمریکا در دو سال گذشته مشغول لابی گری با همپیمانان خود بوده تا از ورود تجهیزات هواوی به نسل بعدی سیستم های مخابراتی این کشورها جلوگیری کند. واشنگتن مدعی شده که چین با کمک این فناوری می تواند به زیرساخت های کلیدی این کشورها حمله کند. این در حالیست که چین و هواوی قویا این اتهامات را رد کرده اند.

شرکت Skycom

اما ارتباط هواوی با Skycom نقشی کلیدی در روال پرونده حقوقی آمریکا علیه غول فناوری چین دارد. براساس یکی از ادعاهای مطرح شده هواوی کنترل Skycom را در اختیار داشته و با استفاده از آن تحریم های آمریکا علیه ایران را دور زده است و حتی تجهیزات کامپیوتری تحریمی این کشور را به خاک ایران انتقال داده است. هواوی و منگ اما در پاسخ گفته اند که این شرکت زمانی تحت مالکیت آنها بوده و در ادامه به یک شریک تجاری بدل شده است. با این حال در دادگاه اخیر خانم وانژو وکلای او اقرار کردند که هواویی سطحی از کنترل را روی شرکت Skycom داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Hosi
    Hosi | ۲۷ شهریور ۱۳۹۹

    آمریکا هم گیر زیادی میده. 12سال پیش از نوکیا تجهیزات مخابراتی خریدیم آخر مایکروسافت خریدش نابودش کرد. 22 سال پیش از زیمنس خرید کردیم اونم جریمه کردن حالا هم از هوواوی. آخه واسه تنبیه ایران چرا شرکت های بزرگو نابود میکنی? تمام گوشی های سران طالبان سامسونگ و ماشین های طالبان و القاعده تویوتا س حالا باید تویوتا و سامسونگ رو تحریم کرد؟ همچیو سیاسی کردن

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۲۷ شهریور ۱۳۹۹

    خودمون داغونیم بقیه رو هم با خودمون میکشیم پایین

  • sinagoogle
    sinagoogle | ۲۷ شهریور ۱۳۹۹

    طبق این متن هووای تحریم های آمریکا رو دور زده و حتی تجهیزات آمریکایی به ایران فروخته... در تعجبم که به چه قیمتی چنین کاری برای ایران انجام داده؟

    • Phone
      Phone | ۲۸ شهریور ۱۳۹۹

      همونو بگو اخه دلیلش واسه اینکار چی بوده؟ سود بیشتر؟! هرگز! هواوی اگه اینکارو نمیکرد الان بیشتر سود میکرد! فازش چی بود رو خدا میدونه!

  • Patrick
    Patrick | ۲۷ شهریور ۱۳۹۹

    این همون شکرتیه که به ج ا دستگاهای نظارتی میفروخت

    • Patrick
      Patrick | ۲۷ شهریور ۱۳۹۹

      شرکته

مطالب پیشنهادی