ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

با اپلیکیشن Brick Game آتاری دستی را به موبایل بیاورید

البته «آتاری دستی» واژه مناسبی برای کنسولی که در عکس اصلی این مطلب می‌بینید و خیلی‌هایمان هم آن را می‌شناسیم، نیست. این وسیله سرگرمی Brick Game نام دارد که در ایران بیشتر به همین اسم ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

البته «آتاری دستی» واژه مناسبی برای کنسولی که در عکس اصلی این مطلب می‌بینید و خیلی‌هایمان هم آن را می‌شناسیم، نیست. این وسیله سرگرمی Brick Game نام دارد که در ایران بیشتر به همین اسم آتاری دستی شناخته می‌شود.

Brick Game اواسط دهه ۸۰ به بازار آمد و به دنبال موفقیت‌های تتریس توانست اسمی برای خودش دست و پا کند. Brick Game کنسول دستی بود که می‌توانست تتریس را اجرا کند و در آن زمان هم تتریس به محبوبیت فوق العاده‌ای رسیده بود.

آتاری دستی

Brick Game فقط تتریس نداشت و بسته به مدلش بازی‌های دیگری همراهش بود اما ایده تجربه تتریس روی یک کنسول دستی باعث شد تا Brick Game حداقل قبل از اینکه نینتندو با Game Boy وارد میدان بشود یک وسیله سرگرمی مناسب لقب بگیرد.

حالا اپلیکیشن Brick Game آمده تا آن خاطراتی که با این کنسول داشتیم را زنده کند. ویژگی که Brick Game را به شبیه سازی جذاب تبدیل کرده، تلاش برای ارائه همان حال و هوای کنسول است.

Brick Game فقط بازی‌های آتاری دستی را ندارد و در کنار آن سازنده با استفاده از یک رابط کاربری شبیه به خود کنسول توانسته آن حسِ نوستالژی اپلیکیشنش را بیشتر کند.

در اینجا محیط خود آتاری دستی است، با همان دکمه‌های کنسول دستورات را اجرا می‌کنید و شاید اگر سازنده اینقدر به نوستالژی پایبند نمی‌بود و بازی‌ها را با یک UI و UX مدرن‌تر به گوشی می‌آورد در نهایت تجربه راحت‌تری انتظار بازیکن را می‌کشید.

ولی این سختی‌های کار با اپلیکیشنِ Brick Game چون جزیی از تجربه خود کنسول بودند، بنابراین با وجود چالش‌هایش از آن اتفاقاتی است که ارزش حضور را داشتند.

در رابطه با بازی‌های حاضر در اپلیکیشن، Brick Game نوزده بازی دارد که در بین آن‌ها می‌شود از تتریس، تانک، بازی معروف مار، پینگ پونگ و مسابقه ماشینش یاد کرد.

همچنین سازنده برای اینکه به بخش دیداری بازی تنوع بدهد، چندین تم هم در اثرش گذاشته که رایگان هستند و با انتخاب هر کدام رنگ آتاری دستی تغییر می‌کند.

در نهایت باید گفت Brick Game به عنوان یک شبیه ساز آن کاری که باید را انجام می‌دهد. هم توانسته سرگرم کننده باشد و هم با پرداخت به جزییاتی خاطرات بازیکن‌ها را زنده کند.

فقط قبل از تجربه‌اش یک نکته را به یاد داشته باشید. اپلیکیشن آفلاین است اما وقتی که به اینترنت وصل می‌شوید، در قسمت پایین صفحه تبلیغی ظاهر خواهد شد که می‌تواند روی تجربه‌تان تاثیر منفی بگذارد. بنابراین پیشنهاد می‌شود همان آفلاین به سراغش بروید.

Brick Game

Brick Game

سازنده: PerseusGames قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 13.06 / 58.5 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Iliya.e
    Iliya.e | ۲ مهر ۱۳۹۹

    یادش بخیر

مطالب پیشنهادی