ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ در حال توسعه حسگر ToF سه بعدی برای گلکسی S21 است

پس از حذف حسگر سه بعدی ToF در گلکسی نوت 20، به نظر می‌رسد سامسونگ اکنون تصمیم گرفته حسگر سه بعدی ToF خودش را با نام «ایزوسل ویژن» توسعه دهد. براساس مستندات اخیر سامسونگ در «دفتر مالکیت ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

پس از حذف حسگر سه بعدی ToF در گلکسی نوت 20، به نظر می‌رسد سامسونگ اکنون تصمیم گرفته حسگر سه بعدی ToF خودش را با نام «ایزوسل ویژن» توسعه دهد.

براساس مستندات اخیر سامسونگ در «دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا» (EUIPO)، کره‌ای‌ها در حال توسعه حسگر سه بعدی ToF با نام «ایزوسل ویژن» هستند. احتمالا سال آینده، گوشی هوشمند گلکسیS21 با این حسگر به بازار عرضه خواهد شد.

سامسونگ در سری گلکسی نوت 20 حسگر سه بعدی ToF را حذف کرد که به باور برخی دلیل آن اشغال کل خطوط تولید سونی توسط سفارش‌های اپل بوده است.

در نتیجه سامسونگ تصمیم گرفته گوشی‌های خانواده گلکسی S21‌ که قرار است سال آینده میلادی به بازار عرضه شوند را با حسگرهای خودش مجهز کند. البته شایعه‌هایی هم مبنی بر اینکه گوشی‌های سری S جدید بدون حسگر سه بعدی ToF معرفی خواهند شد، منتشر شده است.

توضیحاتی که در مستندات مربوطه منتشر شده نشان می‌دهد اگر حسگر در پنل جلویی قرار گیرد برای تشخیص چهره کاربرد خواهد داشت. البته در نظر داشته باشید که هنوز هیچ قطعیتی در مورد استفاده از حسگر ایزوسل ویژن سامسونگ در گوشی گلکسی S21 وجود ندارد. اما شواهد نشان می‌دهد که کره‌ای‌ها در فکر توسعه محصولات خود هستند.

حسگر ToF (سرواژه‌های Time of Flight) یا حسگر مدت پرواز، یکی از فناوری‌هایی است که در سال 2019 خبرهای متعددی در مورد آن منتشر شد. در این حسگر، دوربین پرتو نوری مانند نور مادون قرمز یا لیزر را از خود ساطع می‌کند. مدت زمان بازگشت پرتو نورانی به حسگر محاسبه شده که به آن زمان پرواز گفته می‌شود. درنهایت براساس مدت زمان پرواز یا همان بازگشت پرتو نورانی، عمق و فاصله نقاط متعددی از سوژه و صحنه اندازه‌گیری خواهد شد.

دوربین‌های مجهز به حسگر ToF برای بهینه سازی تصاویر سه بعدی، اسکن کردن اجسام، تجربه بهتر واقعیت افزوده، تار کردن پس زمینه عکس‌های پرتره و غیره کاربرد دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • omid
    omid | ۳۰ شهریور ۱۳۹۹

    تو حسگر و دوربین فقط سونی ! سامسونگ به پای سونی نمیرسه

مطالب پیشنهادی