ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

علی بابا از کوچکترین رایانه ابری جهان با وزن 60 گرم رونمایی کرد

شرکت علی بابا از کوچکترین رایانه ابری شخصی با وزن 60 گرم با نام «Wuying» رونمایی کرد. این رایانه کوچک با ابعادی به اندازه کف دست، در قلب خود سیستم قدرتمندی دارد و می‌‌تواند به ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

شرکت علی بابا از کوچکترین رایانه ابری شخصی با وزن 60 گرم با نام «Wuying» رونمایی کرد. این رایانه کوچک با ابعادی به اندازه کف دست، در قلب خود سیستم قدرتمندی دارد و می‌‌تواند به راحتی جایگزین سیستم‌های دسکتاپ امروزی شود.

این رایانه کوچک، فاقد پردازنده است ولی با استفاده از منابع ابری داخلی می‌تواند برای کارهای متعددی از جمله ویرایش ویدیو، انیمیشن سازی، توسعه نرم افزار مورد استفاده قرار گیرد. رایانه ظاهرا کوچک ولی توانمند علی بابا، قابلیت اتصال به هر نمایشگری را دارد و کاربران می‌توانند با استفاده از مزایای رایانش ابری در هر زمان و مکان و به روشی مقرون به صرفه کارهای خود را پیش ببرند.

رایانه کوچک Wuying، دستگاهی کوچک است ولی برای برخی کاربردها، عملکردی قدرتمندتر از رایانه‌های شخصی سنتی خواهد داشت. علی بابا ادعا می‌کند که زمان رندرگیری یک فریم انیمیشن با رزولوشن بالا در این رایانه، فقط 10 دقیقه طول می‌کشد. در این صورت سرعت عملکرد Wuying حدودا 9 برابر سریع تر از رایانه‌های شخصی فعلی بازار است.

رایانه جیبی و کوچک، نه تنها برای کاربردهای خانگی، بلکه برای سازمان‌ها و موسسات دولتی نیز گزینه مناسبی محسوب می‌شود. کافی است رایانه به نمایشگر متصل شود و به راحتی می‌توان با آن هر کاری که با کامپیوترهای شخصی قابل انجام است.

البته عملکرد Wuying با کروم بوک گوگل مبتنی بر فضای ابری که نیازی به  CPU ندارد، متفاوت است. همچنین کاربران می‌توانند برنامه‌های مورد نیاز خود را از جمله لینوکس، ویندوز و برنامه‌های مختلف دیگر را خریداری و روی این رایانه مورد استفاده قرار دهند.

علی بابا ادعا می‌کند که محاسبات ابری دومین منبع درآمد شرکت طی سه ماهه گذشته بوده است و تجارت سرویس‌های مبتنی بر رایانش ابری و همچنین کلاود هیبرید (ابر هیبریدی) رونق خوبی گرفته است.

به نظر می‌رسد با پیشرفت فناوری‌های مربوط به رایانش ابری، همه سیستم‌های کامپیوتری به همین سمت حرکت کنند و در آینده شاهد معرفی رایانه‌های مبتنی بر رایانش ابری بیشتری در بازار خواهیم بود.

علی بابا اطلاعاتی در مورد قیمت رایانه کوچک اعلام نکرده است. اما تایید کرده که دستگاه قبل از عرضه به بازار، ابتدا در دسترس مشتریان سازمانی قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ali_mlk
    ali_mlk | ۱ مهر ۱۳۹۹

    اونم با اینترنت ما که قطع و وصلی زیادی داره و پینگ خیلی بالایی داره که وقتی به سرور مجازی وصل میشی تا به عمق فاجعه پی میبری که واسه ما اینچیزا دور از ذهن هست،مگر با معجزه تکنولوژی 5G اونم اگه زیرساخت های پنهای باند ارتقا بدن

  • طاها
    طاها | ۳۱ شهریور ۱۳۹۹

    ویوووو

  • Mehrdad A.S.H
    Mehrdad A.S.H | ۳۱ شهریور ۱۳۹۹

    بی نظیره ???

مطالب پیشنهادی