ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طرح سناتورهای آمریکایی برای خارج کردن کلید قطع اینترنت از دست ترامپ

سناتورهای جمهوری خواه و دموکرات «رند پال»، «رون وایدن» و «گری پیترز» طرحی دو حزبی با عنوان «قانون انفصال کلید قطع اینترنت ۲۰۲۰» را معرفی کردند که امکان کنترل اینترنت را از دستان ترامپ خارج ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

سناتورهای جمهوری خواه و دموکرات «رند پال»، «رون وایدن» و «گری پیترز» طرحی دو حزبی با عنوان «قانون انفصال کلید قطع اینترنت ۲۰۲۰» را معرفی کردند که امکان کنترل اینترنت را از دستان ترامپ خارج می‌کند.

به گفته سناتورهای مذکور این قانون برای حراست از متمم‌‌های اول و چهارم قانون اساسی مانع این می‌شود که ریس جمهور با تکیه بر اختیارات اضطراری به صورت یکجانبه کنترل اینترنت  و دیگر ابزارهای ارتباطی را در درست گرفته یا آنها را قطع کند.

در اصلاحیه‌هایی که در دوران جنگ جهانی دوم به بخش ۷۰۶ قانون ارتباطات ۱۹۳۴ آمریکا اضافه شد کنگره به دولت اجازه داد که در صورت صلاحدید رییس جمهور و برای حفاظت از امنیت ملی کنترل تمام ایستگاه‌ها و اماکن ارتباطی را در دست گرفته و حتی از دسترس خارج کند.

در آن زمان امکانات ارتباطی برای شهروندان اهمیت چندانی نداشت اما با گذشت زمان و تنیده شدن تار و پود زندگی مدرن در ابزارهای ارتباطی هشدارهایی در مورد امکان سوءاستفاده از این اختیارت شنیده می‌شد. در صورتی که دولت تصمیم به استفاده از این اختیار بگیرد زندگی شهروندانی که برای انجام امور روزمره به موبایل، اینترنت، کامپیوتر و دیگر دستگاه‌‌ها تکیه دارند، از اساس مختل خواهد شد و از اینرو سناتورها تصمیم به محدود کردن اختیارات دولت ترامپ گرفته‌اند.

طرح سناتورها بخش ۷۰۶ قانون را به گونه‌ای اصلاح می‌کند که نه تنها دولتمردان و به ویژه رییس جمهور قدرت قطع اینترنت را نداشته باشند، بلکه میزان نظارت آنها بر کانال‌‌های ارتباطی و اطلاعات حساس شهروندان نیز محدود خواهد شد.

قانون انفصال کلید قطع اینترنت به گونه‌ای تنظیم شده که حتی در شرایط اضطرار ملی هم قدرت دولت برای پیاده‌سازی طرح‌‌های مورد نظر در زمینه ارتباطات با نمایندگان مردم در کنگره تعادل پیدا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • molavy
    molavy | ۵ مهر ۱۳۹۹

    اصلا اینطوری نیست، اینترنت قابل قطع َراسری نیست

  • sinagoogle
    sinagoogle | ۴ مهر ۱۳۹۹

    تمام دنیا نیاز داره تا چنین اختیاراتی رو از دست یک یا دو مقام محدود خارج کنه. منتها فقط کشورهایی به چنین چیزی دست پیدا میکنن که استقلال قوا و پایه های دموکراسی و قانونی مستحکمی داشته باشن.

  • lidoma
    lidoma | ۴ مهر ۱۳۹۹

    عجب روزگاری شده اونایی که خودشون اینترنت رو قطع می‌کنند مدعی قطع اینترنت در کشورهای دیگه هستند

    • آریا
      آریا | ۶ مهر ۱۳۹۹

      واقعا
      خودشون دو هفته اینترنت رو قطع کردن و ملت رو قتل عام کردن حالا به اختیارات استفاده نشده یک کشور دیگه بند کردن

مطالب پیشنهادی