ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارکنان سابق اپل با استارتاپ Nuvia پردازنده‌های سرور کم‌مصرف تولید می‌کنند

تیمی از کارکنان سابق اپل که در زمینه چیپ‌های آیفون مشغول به فعالیت بوده‌اند، یک استارتاپ به نام «Nuvia» برای تولید پردازنده‌های سرور تاسیس کرده‌اند که موفق به جذب ۲۴۰ میلیون دلار سرمایه شده است. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۵ مهر ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵

تیمی از کارکنان سابق اپل که در زمینه چیپ‌های آیفون مشغول به فعالیت بوده‌اند، یک استارتاپ به نام «Nuvia» برای تولید پردازنده‌های سرور تاسیس کرده‌اند که موفق به جذب ۲۴۰ میلیون دلار سرمایه شده است.

در حالی که خرید ARM توسط انویدیا در مرکز توجهات قرار دارد، اتفاقات دیگری نیز در دنیای فناوری نیز رخ می‌دهد. کمپانی‌هایی که دارای دیتاسنترهای بزرگی هستند، کربن زیادی تولید می‌کنند که البته شرکت‌هایی مانند مایکروسافت با سرمایه‌گذاری چندین میلیارد دلاری در فناوری به دنبال کربن منفی شدن هستند و فناوری استارتاپ Nuvia می‌تواند در این راه به آن‌ها کمک کند.

این استارتاپ توسط مدیر سابق بخش چیپ اپل به نام «جرارد ویلیامز» که ۲۰ سال در این حوزه مشغول به فعالیت است و یک دهه در ARM حضور داشته، نزدیک به ۱۸ ماه پیش تاسیس شد. در کنار این فرد، «مانو گلاتی» که مدیر سابق معماری چیپ گوگل محسوب می‌شود و «جان برونو» که به عنوان معمار سیستم در گوگل، اپل و AMD فعالیت داشته، در تاسیس این استارتاپ نقش داشته‌اند.

آن‌ها به دنبال تولید چیپ‌های سرور با عملکرد بسیار بهتر به ازای هر وات در مقایسه با پردازنده‌های اینتل، AMD و اپل هستند. آن‌ها چیپ «Orion» مبتنی بر طراحی هسته با اسم رمز «Phoenix» را خلق کرده‌اند که بر پایه معماری ARM است.

این استارتاپ برای آزمایش پردازنده خود از بنچمارک گیک‌بنچ ۵ استفاده کرده و به این موضوع پی برده که هسته پردازنده Phoenix می‌تواند نسبت به کارآمدترین چیپ موبایل تا دو برابر عملکرد بهتری از خود نشان دهد. طبق گفته این استارتاپ، این پردازنده در مقایسه با AMD Ryzen 4700U می‌تواند به ۴۰ تا ۵۰ درصد دستورالعمل در هر چرخه (IPC) بیشتی دست پیدا کند، در حالی که تنها ۳۳ درصد آن انرژی مصرف می‌کند.

این استارتاپ اخیرا موفق به جذب سرمایه ۲۴۰ میلیون دلاری شده و در نوامبر ۲۰۱۹ نیز ۵۳ میلیون دلار سرمایه جذب کرده بود. در حال حاضر مدیرعامل این استارتاپ درگیر اختلافات حقوقی با اپل است. این غول دنیای فناوری ادعا می‌کند که ویلیامز از اسرار تجاری مربوط به چیپ‌های سری A استفاده می‌کند.

Nuvia امیدوار است تا سال ۲۰۲۲ اولین CPU خود را تکمیل کند و آن را در اختیار خریداران قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sinagoogle
    sinagoogle | ۵ مهر ۱۳۹۹

    فقط و فقط بازار اینتل رو هدف قرار گرفته

مطالب پیشنهادی