ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل ایرانسل: دانشگاهیان ایرانی به مطالعات پیرامون فناوری 6G بپردازند

مدیرعامل شرکت ایرانسل در مراسم رونمایی از کاربست های 5G در ایران، با اشاره به توسعه فناوری 5G در ایران اظهار کرد که باید از الان به فکر نسل ششم اینترنت سیار هم بود و ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۵

مدیرعامل شرکت ایرانسل در مراسم رونمایی از کاربست های 5G در ایران، با اشاره به توسعه فناوری 5G در ایران اظهار کرد که باید از الان به فکر نسل ششم اینترنت سیار هم بود و دانشگاه‌های ایران بهترین فرصت را دارند تا نیم نگاهی به این تکنولوژی که در سرتاسر دنیا جریان دارد، بیندازند.

«بیژن عباسی آرند» در این مراسم گفت که دنیا در حال حاضر به نسل آینده تکنولوژی فکر می‌کند و به تکنولوژی 6G می‌اندیشند: «خوب است که دانشگاهیان ما نیز به این مساله توجه داشته باشند و زودتر از اینها به این فناوری نیم نگاهی داشته باشند. باید خیلی زودتر به سراغ تکنولوژی‌ها رفت.»

او می‌گوید آنها بیش از دو سال است که با رصد فناوری در دنیا سعی کرده‌انند نیازمندی‌های فناوری نسل پنجم اینترنت سیار را در پیش بگیرند: «در مجموع ایرانسل برنامه عملیاتی خوبی را برای ورود به این تکنولوژی انجام داد. در چند ماه گذشته ما با وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات همکاری‌های خوبی داشتیم تا جاییکه به زودی چند سایت ۵G در نقاط مختلف تهران پوشش داده شده و در اختیار مردم و جامعه دانشگاهی قرار خواهد گرفت.»

ایرانسل قرار است در دانشگاه تربیت مدرس و نقاطی از عباس آباد مرحله دوم شبکه‌های 5G خود را راه‌اندازی کند و این فناوری را به دست دانشگاهیان نیز برساند. عباسی باور دارد تجاری سازی و رسیدن اینترنت نسل پنجم به عموم مردم چند سال زمان خواهد برد اما از آن سو تاکید دارد که برای رسیدن به این مهم باید مواردی عملیاتی شود: «تخصیص باندهای فرکانسی که در دستان صدا و سیماست و یک سرمایه ملی است که باید از آن استفاده شود یکی از نکات مهم برای توسعه نسل پنجم تلفن همراه است. خوشبختانه رگولاتوری در حال رایزنی برای تخصیص این فرکانس‌ها است و امیدوارم که به زودی این مشکل برطرف شود.»

عباسی آرند در ادامه به مساله سرمایه گذاری پرهزینه‌ای که برای نسل پنجم اینترنت سیار لازم است اشاره کرد و گفت: «همکاری همه اپراتورها با توجه به حجم سرمایه‌گذاری سنگین برای ۵G و نرخ ارزش دلار و شرایط اقتصادی بسیار الزامی است. همه باید همکاری کنند تا از هزینه اضافه پرهیز شود و این موضوع یک همت جمعی را می‌طلبد.»

مدیرعامل شرکت ایرانسل با اشاره به اینکه بحث بومی سازی را موضوع مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد تاکید کرد که فناوری ۵G در جهان در اختیار چند کشور محدود قرار دارد. او می‌گوید ایران برای رسیدن به این فناوری نیازمند وسایل ساخته شده توسط کشورهای دیگر است در حالی که به زعم عباسی، ایران می‌تواند با کمک دانشگاه و تامین‌کننده داخلی دانش‌بنیان، بومی‌سازی برخی از این تجهیزات را جلو ببرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • فراز
    فراز | ۷ مهر ۱۳۹۹

    یعنی اگه مدیران ما زر نزنن میمیرن اونم درجا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی