ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل کارمزد ۳۰ درصدی اپ استور از رویدادهای آنلاین را حذف کرد

اپل برای کسب و کارهایی که رویدادهای آنلاین خود را از طریق اپ استور برگزار می‌کنند، امکان معافیت از کارمزد ۳۰ درصدی را برای مدت ۳ ماه فراهم کرده است. حدود دو ماه قبل فیسبوک ...

حسین رجب‌چالی
نوشته شده توسط حسین رجب‌چالی | ۷ مهر ۱۳۹۹ | ۱۹:۱۵

اپل برای کسب و کارهایی که رویدادهای آنلاین خود را از طریق اپ استور برگزار می‌کنند، امکان معافیت از کارمزد ۳۰ درصدی را برای مدت ۳ ماه فراهم کرده است.

حدود دو ماه قبل فیسبوک از اپل خواسته بود تا هزینه کارمزد خریدهای درون برنامه‌ای مربوط به رویدادهای آنلاین را حذف کند. این کار به فیسبوک اجازه می‌دهد تا کل درآمد را به برگزارکنندگان پرداخت کند. حالا و پس از گذشت دو ماه اپل تصمیم گرفته قید دریافت کارمزد ۳۰ درصدی از این رویدادها را برای مدتی بزند.

فیسبوک تنها شرکتی نیست که از کمیسیون اپ استور بر رویدادهای آنلاین گله دارد. Airbnb و ClassPass رویدادهای آنلاین خود آغاز کرده‌اند و با تقاضای اپل برای ۳۰ درصد کمیسیون روبرو شده‌اند.

اپ استور اپل ۱۰ ساله شد؛ ۱۷۰ میلیارد دانلود از ۲۰۱۰ تا اکنون

اپل هدف خود از حذف کارمزد را کمک به کسب و کارهایی عنوان کرده که سعی دارند روش‌های کسب درآمد جدیدی در طول همه‌گیری کووید ۱۹ پیدا کنند. با این حال فیسبوک چندان از این تغییر راضی نیست و اعتقاد دارد که تعلیق دریافت کمیسیون باید زمان بیشتری ادامه داشته باشد.

«جو آزبورن» سخنگوی فیسبوک، در بیانیه‌ای گفت: «اکنون زمان سختی برای مشاغل کوچک و تولیدکنندگان محتوا است و به همین دلیل ما تا زمانی که جوامع به واسطه همه‌گیری با محدودیت مواجه شده‌اند، هیچ مبلغی بابت رویدادهای آنلاین دریافت نمی‌کنیم. اپل توافق کرده تا به مدت سه ماه این کار متوقف شود اما پس از آن کسب و کارها مجبور به پرداخت مجدد ۳۰ درصد کارمزد اپ استور هستند.»

در گذشته نیز شکایت‌های دیگری از کارمزد بالای این فروشگاه مطرح شده بود. جدای از شکایت شرکت‌هایی مثل اپیک و اسپاتیفای، دموکرات‌ها نیز تحقیقات ضد انحصاری غول‌های فناوری از جمله اپل را پیش می‌برند. اتهام این شرکت‌ها این است که از قدرت خود برای حفظ تسلط بر بازار، حذف رقبا، منحرف کردن افکار جامعه و کسب درآمد انحصاری استفاده می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Hosi
    Hosi | ۷ مهر ۱۳۹۹

    اولین تاثیر شکایت اپیک گیمز ?✌️

مطالب پیشنهادی