ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

معرفی CAKE Ösa؛ یک اسکوتر برقی عجیب که جوایز طراحی را درو کرده‌است

اگر از علاقه‌مندان موتورسیکلت‌‌های سبک برقی باشید، به احتمال زیاد با ساخته‌های CAKE آشنا هستید. این شرکت سوئدی در کنار تولید موتورسیکلت‌های الکتریکی به تولید اسکوترهای مدرن و انقلابی نیز شهرت دارد. یکی از محصولات ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ مهر ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

اگر از علاقه‌مندان موتورسیکلت‌‌های سبک برقی باشید، به احتمال زیاد با ساخته‌های CAKE آشنا هستید. این شرکت سوئدی در کنار تولید موتورسیکلت‌های الکتریکی به تولید اسکوترهای مدرن و انقلابی نیز شهرت دارد.

یکی از محصولات جدید شرکت CAKE که سر و صدای زیادی برپا کرده، اسکوتر برقی Ösa است. این اسکوتر با توجه به طراحی ماژولی و کاربردهای بالایی که در استفاده روزمره دارد، توانسته جوایز متعددی را از موسسات و سازمان‌های آلمانی کسب کند.

Ösa در دو نسخه تولید می‌شود که عبارتند از لایت (Lite) و پلاس (+). نسخه پایه لایت توانایی دستیابی به نهایت سرعت 30 مایل (48 کیلومتر) در ساعت را دارد و با پرداخت 6,500 دلار آمریکا قابل خرید است. در مقابل حداکثر سرعت نسخه قوی‌تر پلاس به 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت می‌رسد. برای خرید این نسخه باید 8,500 دلار پرداخت کرد.

اسکوتر برقی

قابلیت‌های Ösa به حدی بالاست که می‌توان آن را یک اسکوتر همه‌کاره و همه فن حریف دانست. به لطف ساختار ماژولی و فریم مستحکم، این اسکوتر به کاربر اجازه می‌دهد در مسیرهای آفرود حرکت کرده و برای کاربردهای مختلف از آن کمک بگیرد. علاوه‌بر این، صندلی Ösa به شکلی طراحی شده که به یک میز کار تبدیل می‌شود و باتری آن هم قابلیت استفاده به عنوان یک پاوربانک جهت شارژ یا راه‌اندازی لوازم الکترونیکی را دارد.

با توجه به جوایز مختلفی که Ösa از آن خود کرده، هیچ بعید نیست این اسکوتر سبز راهی بازار کشورهای مختلف جهان شود. ناگفته نماند Ösa موفق شده جایزه‌ معتبری چون طراحی بهترین محصول در دسته وسایل نقلیه کاربردی را از German Design Council دریافت کند، همچنین این اسکوتر الکتریکی در دسته طراحی Eco عنوان شایان توجه ویژه را کسب کرده است. به غیر از این‌ها، جایزه 2020 Red Dot Award نیز به Ösa اعطا شده است.

پیش از معرفی Ösa، شرکت CAKE قبلا در سال 2018 هم با عرضه مدل Kalk OR جایزه 2018 German Design Award را دریافت کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Milad
    Milad | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

    سبد جلویی اگه تا خرخره پر باشه طرف جلوشو نمیبینه، میتونستن پایین تر بزارنش

  • molavy
    molavy | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

    این دیگه چه آشغالیه
    تو عکس آحر دسته موتور چطور میچرخه وقتی اون برد تا جولوش اومده

  • expire expre
    expire expre | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

    اینجا هم پراید جایزه بهترین طراحی به عنوان تابوت سیار و گرانقبرترین قبر سیار ایران رو از آن خودش کرده

مطالب پیشنهادی