ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کلادفلر رقیب «گوگل آنالیتیکس» را با تمرکز روی حفظ حریم شخصی راه‌اندازی کرد

کمپانی غول پیکر کلادفلر از یک پلتفرم تحلیل سایت جدید با تمرکز روی امنیت و حفظ حریم شخصی پرده‌برداری کرده که سرویس «گوگل آنالیتیکس» (GA) را به چالش می‌کشد. مشابه GA، سرویس «وب آنالیتیکس» کلادفلر ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

کمپانی غول پیکر کلادفلر از یک پلتفرم تحلیل سایت جدید با تمرکز روی امنیت و حفظ حریم شخصی پرده‌برداری کرده که سرویس «گوگل آنالیتیکس» (GA) را به چالش می‌کشد.

مشابه GA، سرویس «وب آنالیتیکس» کلادفلر نیز اطلاعاتی درباره مخاطبین سایت‌ها مانند تعداد آن‌ها، مدت زمان مشاهده هر صفحه، موقعیت جغرافیایی، نوع دستگاه و موارد دیگر را در اختیار افراد قرار می‌دهد. کاربران با استفاده از یک داشبورد به این دیتاها دسترسی پیدا می‌کنند.

تفاوت اصلی میان محصول کلادفلر و گوگل، عدم ذخیره یا کسب درآمد از اطلاعات کاربران است. گوگل از از داده‌های کاربران برای ارزیابی و تقویت تبلیغات آنلاین استفاده می‌کند که برخی آن را نقض حریم شخصی می‌دانند.

وب آنالیتیکس کلادفلر در اختیار مشتریان کنونی این کمپانی قرار گرفته و در آینده نزدیک به صورت رایگان در اختیار تمام ادمین‌های سایت‌ها قرار می‌گیرد و امکان استفاده از آن وجود خواهد داشت.

کلادفلر

طبق اعلام کلادفلر، بحث‌ها در رابطه با حریم شخصی در دنیای وب در سال جاری میلادی مورد توجه بسیاری قرار گرفته و کاربران تمایلی به جمع آوری اطلاعات خود توسط غول‌های دنیای فناوری ندارند. برای مثال کمپانی‌های گوگل و فیسبوک ارزیابی اطلاعات را تبدیل به بخشی از کسب و کار خود کرده‌اند.

مدیرعامل کلادفلر، «متیو پرنس» اعلام کرده:

«مدل‌هایی که توسط تبلیغات حمایت می‌شوند، مزایای مربوط به خود را دارند که برای مثال می‌توان به ارائه محتوا برای تمام کاربران اشاره کرد، با این وجود هیچ شکی نیست که با سطحی از سوء‌استفاده امنیتی روبه‌رو هستیم. من نمی‌خواهم گوگل و فیسبوک همه چیز را درباره من بدانند.»

کلادفلر با سرویس جدید خود می‌خواهد با این روند مقابله کرده و به عنوان شرکتی که از حریم شخصی کاربران محافظت می‌کند، شناخته شود و اعتبار خود را افزایش دهد. این کمپانی تا به امروز یک ابزار رمزگذاری سایت رایگان، سرویس DNS با تمرکز روی حفظ حریم شخصی و محافظی در برابر حملات «DDoS» برای مشتریان خود معرفی کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی