ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سازندگان HDD در تلاش برای ساخت هاردهایی با ظرفیت بالاتر هستند

جنگ حافظه‌های ذخیره‌سازی رو به افزایش است و حافظه‌های SSD به لطف سرعت بیشتر و قیمت کمتر نسبت به نمونه‌های HDD در صدر جدول قرار دارند. حالا سازنده‌های HDD تصمیم گرفته‌اند تا توسط بالا بردن ...

حسین رجب‌چالی
نوشته شده توسط حسین رجب‌چالی | ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

جنگ حافظه‌های ذخیره‌سازی رو به افزایش است و حافظه‌های SSD به لطف سرعت بیشتر و قیمت کمتر نسبت به نمونه‌های HDD در صدر جدول قرار دارند. حالا سازنده‌های HDD تصمیم گرفته‌اند تا توسط بالا بردن ظرفیت این حافظه‌‌ها، فاصله خود را کمتر کنند.

با اینکه قیمت حافظه‌های SSD در حال کاهش است،  اما HDDها هنوز جای زیادی برای تکامل دارند. گرچه این هاردها قادر نیستند با نمونه‌ای مانند «سامسونگ ۹۸۰ پرو» که سرعتی بالغ بر ۷۰۰۰ مگابایت در ثانیه دارد رقابت کنند، اما تولیدکنندگان سعی دارند با افزودن حافظه بیشتر در همان حجم، خلاقیتی بیشتر از خود نشان دهند.

بنا به گفته TechSpot طی چند سال گذشته تولیدکنندگان HDD از فناوری‌های جدید ضبط مغناطیسی به کمک گرما و ضبط مغناطیسی زنجیره‌ای استفاده کرده‌اند. روش دیگر برای افزایش میزان ذخیره‌سازی، افزایش تعداد صفحه در هر درایو است و از زمانی که «توشیبا» در هر درایو از ۹ صفحه استفاده کرد، این کار به یک استاندارد در صنعت تولید هارد دیسک‌های HDD بدل شد. طبق گزارشی از StorageNewsletter، تولیدکنندگان در تلاشند تا هارد دیسک‌هایی تولید کنند که از ده صفحه استفاده می‌کنند.

تحلیل‌گران «Trendfocus» این مورد تایید کرده و گفته‌اند که اخیرا تولیدکنندگان HDD درخواست نمونه‌های جدید لایه مغناطیسی با ضخامت کمتر از ۰.۵ میلی‌متر داشته‌اند. تولیدکنندگانی مانند «سیگیت» در حال برنامه‌ریزی برای تولید محدود هارد دیسک‌های ۲۰ ترابایتی هستند که به جای دیسک‌های آلومینیومی از نمونه‌های شیشه‌ای استفاده می‌کنند.

بالاخره سازندگان هارد دیسک‌های HDD می‌توانند ۱۲ دیسک را روی یک درایو واحد سوار کنند و طبق گفته Trendfocus می‌توان انتظار داشت که سال ۲۰۲۲ هارد دیسک‌های ۲۴ ترابایتی به صورت تجاری عرضه شوند؛ اما به احتمال زیاد درایو‌های آن‌ها فقط از ۱۰ دیسک استفاده می‌کند. در این بین، تولیدکنندگانی مانند «وسترن دیجیتال» و «سیگیت» در حال تحقیق برای ضبط مغناطیسی با کمک انرژی (EAMR) و ضبط مغناطیسی به کمک امواج مایکروویو (HAMR) هستند تا مقدار ذخیره‌سازی در هر دیسک را افزایش دهند؛ اما مشکلات تولید باعث می‌شود تا منابع برای تولید این نوع هارد دیسک‌ها کم باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mahdi MG
    Mahdi MG | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

    حافظه های SSD نسبت به حافظه های HDD قیمت بیشتری دارند متنتون اشتباهه گفتید حافظه های SSD قیمت کمتری دارند.

مطالب پیشنهادی