ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیسبوک
تکنولوژی

مدیران عامل فیسبوک، گوگل و توییتر با ادای شهادت در جلسه سنا موافقت کردند

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک به همراه مدیرعامل توییتر، جک دورسی و همچنین مدیرعامل گوگل موافقت کرده‌اند که در برابر کمیته بازرگانی سنا درباره ماده ۲۳۰ قانون شایستگی ارتباطات شهادت دهند. این خبر یک روز پس ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک به همراه مدیرعامل توییتر، جک دورسی و همچنین مدیرعامل گوگل موافقت کرده‌اند که در برابر کمیته بازرگانی سنا درباره ماده ۲۳۰ قانون شایستگی ارتباطات شهادت دهند.

این خبر یک روز پس از اینکه کمیته رای به احضار شرکت‌های آن‌ها به همراه گوگل داد، منتشر شده است. در حالی که گوگل هنوز چنین موضوعی را رسما تایید نکرده، منابع مختلف از شهادت مدیرعامل آلفابت، ساندار پیچای خبر داده‌اند.

ماده ۲۳۰ قانون شایستگی ارتباطات از سال ۱۹۹۶ از پلتفرم‌های آنلاین مانند فیسبوک، توییتر و یوتیوب در برابر عواقب قانونی پست‌های کاربران محافظت می‌کند. در حقیقت این قانون مانع از ایجاد دردسر برای کمپانی‌هایی می‌شود که وابستگی شدیدی به محتوای کاربران دارند و در صورتی که این محافظت از بین برود، احتمالا نظارت آن‌ها روی کاربران بسیار شدیدتر می‌شود.

در ماه‌های گذشته سیاستمداران حزب دموکرات و جمهوری‌خواه قدم‌هایی برای تغییر در ماده ۲۳۰ برداشته‌اند و به این موضوع اشاره دارند که از زمان تصویب این قانون، اینترنت تغییرات قابل توجهی داشته است. رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ چندین ماه پیش با امضای یک دستور اجرایی، پیشنهاد کرد که محافظت از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی محدود شود.

در ماه ژوئیه، دولت با یک دادخواست از FCC درخواست کرد تغییراتی در ماده ۲۳۰ اعمال شود تا علاوه بر حفظ آزادی بیان، پاسخگویی پلتفرم‌ها را نیز در پی داشته باشد.

وزارت دادگستری در گذشته پیشنهادی برای کاهش محافظت‌های قانونی ماده ۲۳۰ برای پلتفرم‌های اینترنتی ارائه کرد. علاوه بر این یک لایحه سنا توسط که سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه ارائه شده، به دنبال مدرن‌سازی ماده ۲۳۰ است که البته مربوط به محدودسازی محافظت‌های ایجاد شده توسط آن نمی‌شود.

سناتورها می‌خواهند پلتفرم‌های آنلاین را به ارائه توضیحات درباره روش‌های نظارت خود از طریق یک سیاست قابل قبول و در دسترس مجبور کنند و گزارش‌های دقیقی درباره حذف پست‌ها و نظرات در اختیار آن‌ها قرار دهند.

انتظار می‌رود مدیرعامل فیسبوک و توییتر علاوه بر ماده ۲۳۰، درباره حریم شخصی مصرف‌کننده و تقویت رسانه‌ها نیز بحث کنند. این افراد در تاریخ ۷ آبان به صورت مجازی در مقابل کمیته شهادت خواهند داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی