ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تویوتا با همکاری «هینو» برای بازار آمریکای شمالی کامیون هیدروژنی تولید می‌کند

پس از چندین سال تست کامیون‌های هیدروژنی در لس آنجلس، تویوتا اعلام کرده با همکاری یکی از زیرمجموعه‌های خود به نام «هینو»، برای بازار آمریکای شمالی یک کامیون الکتریکی پیل سوختی کلاس ۸ (FCET) توسعه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۵

پس از چندین سال تست کامیون‌های هیدروژنی در لس آنجلس، تویوتا اعلام کرده با همکاری یکی از زیرمجموعه‌های خود به نام «هینو»، برای بازار آمریکای شمالی یک کامیون الکتریکی پیل سوختی کلاس ۸ (FCET) توسعه می‌دهد.

تویوتا در سال ۱۹۹۷ خودروی محبوب پریوس را معرفی کرد و سه سال بعد شروع به آزمایش خودروهای پیل سوختی کرد. این خودروها مانند ماشین‌های هیبریدی محبوب نیستند، اما تویوتا یکی از بازیگران اصلی در این زمینه محسوب می‌شود.

طی همکاری تویوتا و هینو، از فناوری پیل سوختی کمپانی اول به همراه شاسی سری XL شرکت دوم استفاده خواهد شد. شاسی سری XL هینو برای کامیون‌های استاندارد استفاده می‌شود که از یک موتور ۶ سیلندر دیزلی ۸.۹ لیتری A09C بهره می‌برد و می‌تواند ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۵۹ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

این دو کمپانی چندین ماه پیش از همکاری با یکدیگر برای تولید FCET با ظرفیت ۲۵ تن برای بازار ژاپن خبر دادند. اولین محصول حاصل این همکاری، در نیمه اول سال ۲۰۲۱ از راه می‌رسد. با وجود چنین موضوعی، از زمان عرضه کامیون هیدروژنی این دو کمپانی برای بازار آمریکای شمالی اطلاعی نداریم، با این حال به نظر نمی‌رسد این انتظار چندان طولانی باشد.

تویوتا

معاون ریاست بخش تجربه مشتری هینو، «گلن الیس» اعلام کرده:

«با گسترش افتخارآمیز میراث ما در زمینه پیشرانه هینو، فناوری پیل سوختی تویوتا باعث می‌شود در آینده برای مشتریان خودروهای تجاری قابل اطمینان و بدون تولید آلایندگی بسازیم.»

مهندس ارشد بخش تحقیق و توسعه تویوتا، «تک یوکو» درباره این همکاری گفته:

«نسخه پیل سوختی سری XL هینو برای جامعه و همچنین مشتریان یک برد محسوب می‌شود. این محصول آرام و قدرتمند خواهد بود و به عنوان آلاینده آب تولید می‌کند. فناوری پیل سوختی تویوتا با عمر بیش از ۲۰ سال در ترکیب با تجربه هینو در ساخت کامیون‌ها، منجر به خلق یک محصول نوآورانه و قدرتمند می‌شود.»

این دو کمپانی در آینده اطلاعات بیشتری درباره این محصول منتشر خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی