ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایرباس از جت شخصی ACJ220 با قیمت ۸۱ میلیون دلار رونمایی کرد

ایرباس از جت شخصی ACJ220 رونمایی کرد. این هواپیما نسخه کوچک شده جت دو موتوره ایرباس A220 بوده و از سال ۲۰۲۳ به پرواز درخواهد آمد. جت شخصی جدید ایرباس Corporate Jet 220 نام داشته ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

ایرباس از جت شخصی ACJ220 رونمایی کرد. این هواپیما نسخه کوچک شده جت دو موتوره ایرباس A220 بوده و از سال ۲۰۲۳ به پرواز درخواهد آمد.

جت شخصی جدید ایرباس Corporate Jet 220 نام داشته و نسخه کوچک شده جت دو موتوره و باریک پیکر A220 است. ایرباس یکی از دلایل اصلی ساخت این هواپیما را افزایش تقاضا برای هواپیماهای بزرگ‌تر از سوی شرکت‌های مسافربری خصوصی اعلام کرده است.

ایرباس برای ساخت ACJ220 از شرکت هواپیمایی و طراحی Comlux کمک گرفته است تا شمایل آن را لوکس طراحی کرده و با استفاده از جدیدترین فناوری‌ها در کابین، این هواپیما را هر چه بیشتر به یک جت شخصی فوق مدرن تبدیل کند.

کابین ۷۳ متر مربعی ACJ220 به شش فضای جادار VIP تقسیم شده و گنجایش آن ۱۸ نفر اعلام شده است. از دیگر ویژگی‌های کابین این هواپیما می‌توان به اتاق میهمان، جلسه و همچنین اتاق سرگرمی خصوصی، حمام و تخت دو نفره اشاره کرد.

ایرباس می‌گوید این هواپیما حداکثر مسافت ۱۰ هزار و ۵۰۰ کیلومتری را در مدت زمان ۱۲ ساعت طی می‌کند و بنابراین بوسیله آن می‌توان به طور مستقیم از شهرهایی مثل لندن به لس آنجلس یا از توکیو به دبی سفر کرد.

ایرباس می‌گوید تاکنون شش فروند هواپیمای ACJ220 به فروش رسیده که چهار فروند توسط شرکت سوییسی Comlux و دو فروند توسط شرکتی ناشناس خریداری شده است. به گفته ایرباس این هواپیما به لطف موتورهای جدید و دیگر قابلیت‌های آیرودینامیک، ۲۵ درصد سوخت کمتری در مقایسه با جت‌های نسل قبلی مصرف می‌کند.

هواپیمای ACJ220 که ۸۱ میلیون دلار قیمت دارد، از سال ۲۰۲۳ به پرواز درخواهد آمد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • M o h s e n
    M o h s e n | ۱۶ مهر ۱۳۹۹

    25درصد صرفه جویی در مصرف سوخت عالیه برای یک جت چندتنی?

مطالب پیشنهادی