ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

طرح ۱۴۳ میلیارد دلاری سامسونگ و تامین کنندگان اپل برای تولید موبایل در هند تایید شد

سامسونگ و سه تامین‌کننده اصلی اپل در بین ۱۶ شرکتی هستند که در برنامه دولت هند برای تولید گوشی‌های هوشمند در این کشور طی ۵ سال آینده، مشوق‌های ۶.۶۵ میلیارد دلاری دریافت می‌کنند. وزارت الکترونیک ...

حسین رجب‌چالی
نوشته شده توسط حسین رجب‌چالی | ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

سامسونگ و سه تامین‌کننده اصلی اپل در بین ۱۶ شرکتی هستند که در برنامه دولت هند برای تولید گوشی‌های هوشمند در این کشور طی ۵ سال آینده، مشوق‌های ۶.۶۵ میلیارد دلاری دریافت می‌کنند.

وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات هند (MeitY)، عصر روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت‌ها طی ۵ سال آینده گوشی‌های هوشمند و سایر قطعات الکترونیکی به ارزش بیش از ۱۴۳ میلیارد دلار تولید خواهند کرد. در عوض، دولت هند معادل ۴ تا ۶ درصد از کل فروش ۵ سال آینده آن‌ها را به خودشان پرداخت می‌کند.

این اقدام دهلی نو با هدف افزایش تولید و صادرات و ایجاد اشتغال در هند انجام گرفته است و طبق گفته وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات هند، ۶۰ درصد از تولیدات داخلی صادر می‌شوند. به گفته این وزارتخانه این شرکت‌ها طی ۵ سال آینده بیش ۲۰۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و حدود ۶۰۰ هزار فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد خواهند کرد.

آیا هند ناجی آیفون می شود؟

همچنین این حرکت باعث پویایی سازندگان عمده گوشی هوشمند در هند، دومین بازار بزرگ جهان، طی چند سال آینده خواهد شد. وجود سه شرکت فاکسکان، ویسترون و پگاترون در این فهرست نشان می‌دهد که اپل قصد دارد به سرعت قابلیت‌های خود در تولید داخلی هند را افزایش دهد. ویسترون از سه سال پیش مونتاژ تعداد معدودی از گوشی‌های آیفون در هند را شروع کرده و فاکسکان نیز بعد از آن این کار را آغاز کرد؛ در صورتی که پگاترون هنوز تولید خود در هند را شروع نکرده است. به گفته وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات هند:

«اپل و سامسونگ روی هم تقریبا ۶۰ درصد از درآمد جهانی فروش گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارند و انتظار می‌رود که این طرح تولید آن‌ها را در کشور چندین برابر افزایش دهد. صنعت گوشی‌های هوشمند به هند به عنوان مقصد تولید کلاس جهانی ایمان آورده و این امر بازتاب سخنان نخست وزیر مبنی بر «هندوستان متکی به خود» است.»

به گفته TechCrunch، شرکت‌های هندی «Bhagwati» یا (Micromax)، «پاجت الکترونیکز»، «UTL Neolyncs» و «اوپتیموس الکترونیکز» نیز تاییدیه این برنامه را دریافت کرده‌اند؛ اما جای تولیدکنندگان چینی گوشی مانند «ویوو»، «اوپو»، «وان پلاس» و «ریل می» در این فهرست خالی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی