ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

5 استراتژی که می‌تواند در مسیر شغلی شما تحول ایجاد کند

در کسب و کار، معمولا دیدگاه‌های مختلفی مطرح می‌شود که ممکن است همه آنها درست نباشد. مثلا در دیدگاه سنتی این اعتقاد وجود دارد که ترک کردن کار، یک اشتباه بزرگ است اما می‌بینیم افراد ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

در کسب و کار، معمولا دیدگاه‌های مختلفی مطرح می‌شود که ممکن است همه آنها درست نباشد. مثلا در دیدگاه سنتی این اعتقاد وجود دارد که ترک کردن کار، یک اشتباه بزرگ است اما می‌بینیم افراد زیادی شغل فعلی خود را رها می‌کنند و به راحتی می‌توانند در موقعیت‌های شغلی چه بسا بهتر از شغل قبلی خود، مشغول فعالیت شوند.

دنبال کردن دیدگاه‌های غیرسنتی در کار، ساده نیست و می‌تواند با چالش‌هایی همراه باشد. البته بسیاری کارمندان و مدیران نمی‌توانند دیدگاه‌های سنتی کاری را کنار بگذارند و کمی متفاوت‌تر به موضوعات نگاه کنند.

در این مقاله 5 استراتژی و درس آموزنده که می‌تواند مسیر شغلی شما را دگرگون کند، مطرح شده است:

1- فقط در فکر کار کردن برای شرکت‌های برند و مطرح نباشید

اکثر نیروهای متخصص و کاری در آرزوی گرفتن موقعیت شغلی در شرکت‌های بزرگ و مطرح هستند. ولی شاید برای شما بهتر باشد در شرکتی معمولی و کمتر شناخته شده کار کنید. هرچند کارکردن در شرکت‌های بزرگ و مطرح، باعث می‌شود در محیطی حرفه‌ای کار کنید ولی برای افرادی که هدفشان راه‌اندازی کسب وکار است، شاید شکل قضیه کمی فرق می‌کند.

گاهی برای این افراد، کار کردن در جو بوروکراتیک یک شرکت بزرگ، به مانعی بزرگ در راه اندازی کسب و کارشان تبدیل شود. گاهی برای رسیدن به هدفی بزگ لازم است، تفکرات سنتی را کنار بگذاریم.

ممکن است فردی در یک شرکت معمولی مشغول فعالیت شود ولی در همان محیط، آنقدر فرصت‌های یادگیری خوبی برایش پیش بیاید اگر در همان بازه زمانی در شرکت بزرگی کار می‌کرد، چنین اتفاقی رخ نمی‌داد.

2- مشکلات خود را راحت مطرح کنید

برخی نیروهای کاری تصور می‌کنند که نباید از مشکلات و مسایل خود با مدیریت مجموعه صحبتی به میان بیاورند و معمولا مسایل را پنهان می کنند و در مورد آن صحبت نمی‌کنند. این تفکر بسیار اشتباهی است.

این موضوع خصوصا در مورد خانم‌های شاغل بسیار دیده می‌شود. معمولا خانم‌های شاغل مسئولیت‌هایی در منزل و در خصوص فرزندان خود دارند و در عین حال باید در محل کار، مسئولیت‌هایی را به انجام برسانند. عموما، اکثر خانم‌ها از بیان مشکلات خود با مدیریت سرباز می‌زنند و ترجیح می‌دهند مسایل را خودشان حل و فصل کنند.

در شرایط همه گیری کرونا که برخی کارکنان در منزل و به صورت دورکاری فعالیت می‌کنند، چالش‌هایی مثل رسیدن به کودکان اختلال‌هایی را در روند کار ایجاد می‌کند و لازم است این موارد را با مدیریت مطرح کنند. برخی کارمندان از بیان مشکلات ترس و واهمه دارند. حال آنکه با طرح کردن مشکلات، ممکن است تدابیری برای حل آنها درنظر گرفته شود.

3- از هر مدیری می‌توان در‌س‌هایی آموخت

بی‌شک هیچ کس کامل نیست و هر کسی نقاط قوت و ضعف خودش را دارد. شما به عنوان کارمند قطعا در زندگی حرفه‌ای خود با مدیران مختلفی کار می‌کنید. هر کدام از مدیران مهارت‌ها و توانمندی‌هایی دارند و در کنار آن نیز ممکن است کاستی‌ها و ضعف‌هایی نیز داشته باشند.

اگر می‌خواهید به موفقیت‌های خوبی در شغل برسید، سعی کنید از همه مدیران با هر نوع عملکرد و روشی که دارند، چیزی بیاموزید. می‌توانید هم از نقاط قوت وهم از نقاط ضعف مدیران مختلفی که با آنها کار کرده‌اید یاد بگیرید.

4- از صفر تا صد در بطن کار حضور داشته باشید

برخی نیروهای کاری و حتی متخصص، به اشتباه تصور می‌کنند که انجام دادن برخی کارها در محیط کار کسر شان است. مثلا فردی را تصور کنید که مدیر یک گروه کاری کوچک است ولی در شان خود نمی‌بیند که کارهای ساده را انجام دهد. چنین رویکردی کاملا اشتباه است.

از صفر تا صد در بطن کارها باشید. چنین روشی باعث می‌شود اگر مدیر تیم کاری هستید، اعضای گروه در کار، اعتماد بیشتری به شما داشته باشند و برای رفع مشکلات به سراغ خود شما بیایند. در این صورت به تثبیت نقش رهبری خود در تیم کاری، قوت بخشیده‌اید.

5- اجازه ندهید اضطراب و ترس بر شما چیره شود

برخی افراد از هر تغییری می‌ترسند و دچار اضطراب می‌شوند. ترس و اضطراب می‌تواند صدمات جبران ناپذیری در کار ایجاد کند. برخی افراد وقتی دچار اضطراب می‌شوند دیگر نمی‌توانند به کار خود ادامه بدهند. برخی نیز ممکن است وقتی دچار اضطراب می‌شوند، نتوانند تصمیم‌های درستی بگیرند. این در حالی است که با کنترل اضطراب و کاهش آن تا حدی خاص می‌توانید استرس را به موتوری محرک برای افزایش بازدهی تبدیل کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mrmos
    mrmos | ۲۲ مهر ۱۳۹۹

    ttttttttttttt

مطالب پیشنهادی