ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۵۰ هزار شهروند خوش‌شانس چین ۱۰ میلیون یوان دیجیتال هدیه گرفتند

چین به تازگی توسط یک بخت‌آزمایی بزرگترین آزمایش عمومی ارز دیجیتال خود را آغاز کرده و در همین راستا احتمالا در آینده شاهد توقف استفاده از پول نقد در این کشور خواهیم بود. دولت چین ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۰:۴۵

چین به تازگی توسط یک بخت‌آزمایی بزرگترین آزمایش عمومی ارز دیجیتال خود را آغاز کرده و در همین راستا احتمالا در آینده شاهد توقف استفاده از پول نقد در این کشور خواهیم بود.

دولت چین یک بخت‌آزمایی در شهر «شنژن» برگزار و ارز دیجیتال به ارزش ۱۰ میلیون یوان (۱.۵ میلیون دلار) را توزیع کرد. از میان نزدیک به ۲ میلیون نفر، ۵۰ هزار نفر خوش شانس بودند و توانستند بخشی از این ارز دیجیتال را دریافت کنند.

برندگان این لاتاری می‌توانند از ارز دیجیتال خود در ۳۰۰۰ فروشگاه مختلف استفاده کنند، البته کل کشور را پوشش نخواهند داد. آن‌ها می‌توانند ارز دیجیتال خود را در فقط در یک منطقه خاص در شنژن خرج کنند.

در میان این ۳۰۰۰ فروشگاه نام‌های بزرگی به چشم می‌خورد که برای مثال می‌توان به والمارت اشاره کرد. علاوه بر والمارت، سوپرمارکت‌های محلی و همچنین داروخانه‌ها نیز در این طرح حضور دارند تا افراد بتوانند با استفاده از این ارز دیجیتال نیازهای اساسی خود را نیز تامین کنند.

چین

این ارز دیجیتال که به عنوان ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) شناخته می‌شود، تبدیل به موضوعی بحث برانگیز در کشورهای مختلف شده و ظاهرا هنوز تمام کشورها صدور آن را ضروری نمی‌دانند. در این میان ژاپن از سال آینده میلادی آزمایش CBDC را آغاز خواهد کرد.

در ژوئیه سال ۲۰۱۸ وزیر دارایی آلمان اعلام کرد که هنوز این کشور درباره CBDC مطمئن نیست، چرا که تعدادی از خطرات آن به خوبی درک نشده‌اند. در این میان چندین کشور دیگر مانند سوئیس و استونی نیز علاقه چندانی به ارز دیجیتال بانک مرکزی ندارند.

این کشورها یک نگرانی مشترک دارند و آن، غیرقابل اعتماد بودن ارز دیجیتال در اقتصاد کنونی است. علاوه بر این موضوع، چنین کشورهایی دارای زیرساخت‌ برای استفاده از رمزارز هستند و در همین راستا ارزهای دیجیتال کارایی چندانی در آن‌ها نخواهند داشت. در مقابل برخی کشورها مانند سنگال، تونس و ونزوئلا از CBDC استفاده می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • expire expre
    expire expre | ۲۲ مهر ۱۳۹۹

    بریم چین به خدا خیلی بهتر زندگی میکنیم اینجا مافقط زنده ایم زندگی نداشتیم و نداریم

مطالب پیشنهادی