ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پرتاب و فرود موفق راکت «نیوشپرد» توسط بلواوریجین [تماشا کنید]

راکت «نیو شپرد» (New Shepard) کمپانی بلو اوریجین (Blue Origin)، سیزدهمین پرتاب بازگشتی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت. این نخستین پرواز راکت نیو شپرد در سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود. شرکت فضایی بلو اوریجین متعلق ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

راکت «نیو شپرد» (New Shepard) کمپانی بلو اوریجین (Blue Origin)، سیزدهمین پرتاب بازگشتی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت. این نخستین پرواز راکت نیو شپرد در سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود. شرکت فضایی بلو اوریجین متعلق به جف بزوس، این راکت را از مرکز تسهیلات آزمایشگاهی خود در غرب تگزاس به فضا پرتاب کرد.

این سیزدهمین پرتاب راکت نیو شپرد محسوب می‌شود. یکی از اهداف آخرین پرواز راکت، آزمایش سیستم سنسور فرود فعال ناسا است. قرار است سیستم فرود ناسا، به عنوان بخشی از برنامه آرتمیس برای فرود راکت‌ها روی ماه مورد بررسی قرار گیرد و میزان انعطاف پذیری و دقت آن سنجیده شود. 

این نخستین باری است که سیستم فرود ناسا توسط بلو اوریجین مورد آزمایش قرار می‌گیرد. درنتیجه این پرتاب، فرصتی را در اختیار ناسا قرار می‌دهد تا بتواند سیستم فرود خود را روی ماه ارزیابی کند.

در این پرتاب، فضاپیمای نیو شپرد بلو اوریجین، کپسول و موشک قابل استفاده مجدد را به فضا پرتاب کرد. در این پرتاب، کپسول مخصوص حمل بار بلو اوریجین با فضا پرتاب شد و بعد از جدا شدن بوستر از کپسول، درنهایت بوستر توانست به زمین بازگردد. در آزمایش انجام شده، بررسی عملکرد راکت و کپسول آن در حالی که باری را حمل می‌کند مورد بررسی قرار گرفت و توانست موفقیت دیگری را در کارنامه خود ثبت کند.

با وجودی که ناسا پیش‌تر نیز قادر به فرود روی سطح ماه بوده، اما در تلاش است تا فناوری‌های مورد استفاده خود را برای انجام این کار ارتقا دهد تا بتواند با اتوماسیونی دقیق و کاملی بر چالش‌های احتمالی فرود روی کره ماه فایق آید.

تعدادی از آزمایش‌های این پرتاب به بررسی وضعیت کپسول راکت مربوط می‌شود. همچنین در این پرتاب، سپر حرارتی جدید راکت نیز مورد بررسی قرار گرفت. نسل بعدی فضاپیمایی نیو اوریجین می‌تواند با قابلیت‌های بیشتری در پرتاب و فرود تجربه بهتری را برای دانشمندان به ارمغان بیاورد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی