ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی OmniVision از سنسور ۶۴ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل‌ ۱.۰ میکرومتر

حسگر تصویر جدید OmniVision نسبت به نسخه قبلی تا ۶۰ درصد نور بیشتری جذب کرده و کیفیت تصاویر را در نور کم تا حد چشمگیری بهبود می بخشد. کمپانی OmniVision که در تولید حسگرهای تصویر دستی بر ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۵ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

حسگر تصویر جدید OmniVision نسبت به نسخه قبلی تا ۶۰ درصد نور بیشتری جذب کرده و کیفیت تصاویر را در نور کم تا حد چشمگیری بهبود می بخشد.

کمپانی OmniVision که در تولید حسگرهای تصویر دستی بر آتش دارد، مدتی قبل از یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی 1/1.7 اینچی رونمایی کرد که پیکسل‌های آن ابعاد ۰.۸ میکرومتری داشتند. این شرکت حالا از «OV64A» به عنوان نسخه جدید همان سنسور پرده‌برداری کرده که کماکان ۶۴ مگاپیکسلی است اما ابعاد آن به 1/1.34 تغییر کرده و پیکسل‌های بزرگتر ۱.۰ میکرومتری دارد.

حسگر OV64A این شرکت را می‌توان در دوربین‌های واید و واید الترا واید موبایل مورد استفاده قرار داد. افزایش .۰۲ میکرومتری اندازه پیکسل‌ها در حسگر جدید شاید چندان به چشم نیاید اما حساسیت سنسور به نور را تا ۶۰ درصد افزایش داده و باعث افزایش چشمگیر کیفیت تصاویر در شرایط نوری نامطلوب می‌شود. OV64A از فیلتر رنگ ۴ سلولی یا همان کوادبایر برای ترکیب پیکسل‌ها پشتیبانی می‌کند.

حسگر OV64A از فیلمبرداری 8K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند اما جالبتر از آن حالت ترکیب پیکسل در رزولوشن 4K است که اندازه موثر پیکسل را به ۲.۰ میکرومتر ارتقا می‌دهد. در صورت استفاده از این فناوری برای تصویربرداری عکس‌ها به صورت ۱۶ مگاپیکسلی ثبت می‌شوند. فیلمبرداری 4K با نرخ ۱۲۰، 1080pبا نرخ ۲۴۰ و 720 با نرخ ۴۸۰ فریم در ثانیه از دیگر ویژگی‌های آن است.

یکی دیگر از قابلیت‌های سنسور مذکور برای افزایش کیفیت تصاویر که به صورت سخت‌افزاری روی چیپ پیاده شده، HDR با نوردهی مرحله‌ای است که با بی نیاز کردن حسگر از ارسال برخی داده‌ها به چیپست موبایل، تصویر با کیفیت‌تری را ثبت می‌کند. تولید انبوه حسگر OV64A تا قبل از پایان سال ۲۰۲۰ شروع خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • danial
    danial | ۲۵ مهر ۱۳۹۹

    حسگر ۴۸ مگاپیکسلی omnivision عالیه که توی می ۱۰ الترا هم استفاده شده

مطالب پیشنهادی