ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نتایج بنچمارک‌ها از بهبود ۲۰ درصدی عملکرد آیفون ۱۲ پرو نسبت به آیفون ۱۱ پرو حکایت دارند

وقتی اپل طی هفته جاری از خانواده آیفون ۱۲ رونمایی کرد، چیپ A14 Bionic موجود در آن را سریع‌ترین چیپ اسمارت‌فون در جهان نامید. اپل مدعی شده که پردازنده و پردازشگر گرافیکی این چیپست، پرفورمنسی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۵ مهر ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

وقتی اپل طی هفته جاری از خانواده آیفون ۱۲ رونمایی کرد، چیپ A14 Bionic موجود در آن را سریع‌ترین چیپ اسمارت‌فون در جهان نامید. اپل مدعی شده که پردازنده و پردازشگر گرافیکی این چیپست، پرفورمنسی تا ۵۰ درصد بهتر از قدرتمندترین چیپست موجود در اسمارت‌فون‌های غیر از آیفون خواهد داشت. چنین ادعایی کاملا تحسین‌برانگیز است و اگر فرض را بر این بگذاریم که منظور اپل از سریع‌ترین چیپست موجود در جهان، اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام بوده، A14 احتمالا عملکردی فوق‌العاده در بنچمارک‌ها داشته باشد. حالا که صحبت از بنچمارک شد باید گفت که نخستین نتایج بنچمارک A14 Bionic در آیفون ۱۲ از راه رسیده‌اند و پرفورمنس دستگاه بسیار تحسین‌برانگیز جلوه می‌کند.

بنابر اخبار تازه، آیفون ۱۲ پرو در بنچمارک Geekbench توانسته به میانگین امتیاز ۱۶۰۰ برای تست تک هسته‌ای و امتیاز ۴۰۰۰ در تست چند هسته‌ای دست پیدا کند. برای مقایسه باید گفت که آیفون ۱۱ پرو در تست تک هسته‌ای و چند هسته‌ای، به ترتیب به میانگین امتیاز ۱۳۰۰ و ۳۳۰۰ دست پیدا کرده است. به این ترتیب، اگر تفاوت عملکرد میان دو چیپست را محاسبه کنیم، A14 Bionic توانسته بهبود ۲۰ درصدی در تست‌های تک‌ هسته‌ای و چند هسته‌ای را نسبت به A13 Bionic موجود در آیفون ۱۱ پرو به ارمغان آورد.

خبرگزاری MacRumors ضمنا مدعی شده که میزان بهبود پرفورمنس در A14 Bionic، در برخی موارد به ۲۵ درصد نیز می‌رسد. اما از سوی دیگر گاه در اخبار خوانده‌ایم که آیفون ۱۲ پرو در برخی از تست‌های تک هسته‌ای Geekbench 5.0 به رقمی بسیار پایین دست پیدا می‌کند. جان پول، موسس گیک‌بنچ اما اخیرا در این باره توضیح داده که احتمالا «دستگاه در پروسه بازیابی با فاکتورهایی دیگر است».

در مجموع اما بهبود ۲۰ درصدی عملکرد A14 Bionic نسبت به چیپست A13 Bionic سال گذشته (که هنوز هم چیپست‌های پرچمدار کوالکام را دچار چالش می‌کند) بسیار تحسین‌برانگیز است. A14 Bionic موجود در آیفون ۱۲ پرو ضمنا نخستین چیپ موبایلی است که با فرآیند ۵ نانومتری تولید شده است. این چیپ شش هسته‌ دارد و همراه با یک موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای جدید از راه می‌رسد که بسیار سریع‌تر از موتورهای قبلی خواهد بود و قادر به انجام ۱۱ تریلیون عملیات در هر ثانیه. ضمنا اپل می‌گوید که از شتاب‌دهنده‌های یادگیری ماشینی نسل دومی خود در این چیپ استفاده کرده که محاسبات مبتنی بر یادگیری ماشین را ۱۰ برابر سریع‌تر از گذشته خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir Heydari
    Amir Heydari | ۲۵ مهر ۱۳۹۹

    باورم نمیشه یعنی واقعا ٢٠ درصد عملکرد بهتری داره نسبت به a13 bionic ؟؟

مطالب پیشنهادی