ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینستاگرام با اینفلوئنسرهای قانو‌ن‌شکن سختگیرانه‌تر برخورد می‌کند

سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) اخیرا به این موضوع پی برده که بسیاری از توافقنامه‌های تجاری میان کمپانی‌ها و اینفلوئنسرها به صورت کامل اعلام نمی‌شوند و در همین راستا اینستاگرام باید تغییراتی در پلتفرم ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) اخیرا به این موضوع پی برده که بسیاری از توافقنامه‌های تجاری میان کمپانی‌ها و اینفلوئنسرها به صورت کامل اعلام نمی‌شوند و در همین راستا اینستاگرام باید تغییراتی در پلتفرم خود اعمال کند.

قوانین اینستاگرام در بریتانیا و سایر کشورها بیان می‌کند که توافقنامه‌های تجاری میان کمپانی‌ها و کاربران باید توسط هشتگ‌های ad# یا sponsored# مشخص شوند. استفاده از این هشتگ‌ها به معنای آن است که اینفلوئنسرها برای پخش محتوا پول دریافت می‌کنند یا به آن‌ها هدیه تعلق می‌گیرد. این توافقنامه‌ها معمولا میان کمپانی‌ها و اینفلوئنسرها با تعداد بالای فالور شکل می‌گیرند.

با وجود چنین قوانینی، CMA متوجه شده که اینفلوئنسرها اغلب چنین توافقنامه‌هایی را به صورت واضح اعلام نمی‌کنند. علاوه بر این، CMA به این موضوع اشاره می‌کند که اینستاگرام اقدامات کافی برای رفع این مشکل انجام نداده. در همین راستا این پلتفرم برای جلوگیری از پیگرد قانونی به علت عدم رعایت قانون مصرف‌کننده، تغییراتی را اعمال می‌کند.

در ابتدا کاربران باید اعلام کنند که برای محصولات موجود در پست خود پول یا خدمات دریافت کرده‌اند. اگر میان اینفلوئنسرها و کمپانی‌ها توافقنامه‌ای وجود داشته باشد، کاربران ملزم به اعلام آن خواهند بود.

اینستاگرام

این پلتفرم ابزار «همکاری پولی» را در اختیار تمام کاربران خود قرار می‌دهد. به وسیله این ابزار کاربران راحت‌تر می‌توانند در بالای پست خود وجود توافقنامه را اعلام کنند.

در نهایت اینستاگرام متعهد شده فناوری و الگوریتم‌هایی را برای شناسایی مواردی که چنین توافقنامه‌هایی را اعلام نمی‌کنند، مورد استفاده قرار دهد. در صورت تشخیص چنین مواردی، این پلتفرم به کسب و کارهای مرتبط گزارش می‌دهد تا با اینفلوئنسرهای قانون شکن برخورد کنند.

CMA اعلام کرده:

«طبق این تعهدات، اینستاگرام باید ابزاری برای کسب و کارها تولید کند تا به آن‌ها در نظارت روی نحوه تبلیغات محصولات کمک کند. با توسعه این ابزار، کسب و کارها باید از قوانین محافظت از مصرف‌کننده پیروی کنند و در مواقع لازم اقداماتی انجام دهند که برای مثال می‌توان به درخواست از اینستاگرام برای حذف پست اشاره کرد.»

CMA از این پلتفرم درخواست کرده که پیشرفت‌های خود را به این سازمان گزارش کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی