ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توشیبا به دنبال درآمد ۳ میلیارد دلاری از رمزنگاری کوانتومی تا یک دهه آینده است

کمپانی ژاپنی توشیبا از برنامه‌های خود برای درآمدزایی از فناوری رمزنگاری کوانتومی برای محافظت از اطلاعات پرده برداشت. این شرکت انتظار دارد تا سال ۲۰۳۰ درآمد این سرویس‌ها به ۳ میلیارد دلار برسد. طبق گزارش ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۵

کمپانی ژاپنی توشیبا از برنامه‌های خود برای درآمدزایی از فناوری رمزنگاری کوانتومی برای محافظت از اطلاعات پرده برداشت. این شرکت انتظار دارد تا سال ۲۰۳۰ درآمد این سرویس‌ها به ۳ میلیارد دلار برسد.

طبق گزارش رویترز، توشیبا برای دستیابی به هدف خود با اپراتور مخابراتی آمریکایی «ورایزن» و همچنین گروه بریتانیایی «BT» همکاری خواهد کرد. این سه کمپانی توسعه فناوری به نام «توزیع کلید کوانتومی» (QKD) را آغاز کرده‌اند.

به علت کاهش تقاضای مصرف‌کنندگان، درآمد و همچنین تغییر چشم‌انداز جهانی کسب و کارها، توشیبا در سال جاری میلادی تغییراتی را در کسب و کار خود اعمال کرد که برای مثال می‌توان به تعطیلی بخش لپ‌تاپ و تلویزیون این کمپانی ژاپنی اشاره کرد.

اعلامیه امروز بخش محاسباتی کوانتومی را هدف قرار داده و توشیبا همکاری خود را در همین ماه با گروه BT آغاز کرده است. نتیجه این همکاری، توسعه اولین شبکه کوانتومی امن صنعتی بریتانیا بود که با موفقیت اطلاعات را میان «مرکز ملی کامپوزیت» (NCC) و «مرکز مدلسازی و شبیه‌سازی» (CFMS) در «بریستول» منتقل کرد.

توشیبا

استفاده از محاسبات کوانتومی برای اطمینان از امنیت اطلاعات یک رویکرد آینده‌نگرانه محسوب می‌شود که به دنبال مقابله با خطراتی است که این سیستم‌ها برای کلیدهای رمزنگاری ایجاد می‌کنند. این کلیدهای رمزنگاری را می‌توان به وسیله کامپیوترهای کوانتومی شکست و به همین علت باید از همین سیستم‌ها برای حفاظت از داده‌ها استفاده کرد.

QKD به دنبال راه‌حلی برای این خطرات است و کلیدهای را در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد که توسط کامپیوترهای کوانتومی توسعه پیدا کرده‌اند. پروژه توشیبا و گروه BT جایگزین رویکرد دستی مورد استفاده برای انتقال اطلاعات میان این دو مرکز شده. در حقیقت افراد پیش از اینکه یک کابل فیبر نوری ۶ کیلومتری اطلاعات رمزگذاری شده QKD را جابجا کند، فضای ذخیره‌سازی را با خود حمل می‌کردند.

این شرکت ژاپنی علاوه بر BT، با ورایزن نیز همکاری می‌کند و امیدوار است بتواند با اپراتورهای کره‌ای نیز شریک شود، البته کره جنوبی خود در حال توسعه فناوری‌های رمزگذاری کوانتومی است. انتظار می‌رود درآمد جهانی بخش رمزنگاری کوانتومی تا سال ۲۰۲۷ به ۳.۷ میلیارد دلار برسد که چین سهم بالایی در آن خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی