ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

غول‌های فناوری آمریکایی
تکنولوژی

ژاپن برای بررسی فعالیت‌های غول‌های فناوری با اتحادیه اروپا و آمریکا همراه می‌شود

ژاپن برای جلوگیری از سوءاستفاده غول‌های فناوری از قدرت خود در بازار به اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا می‌پیوندد که تلاشی برای تنظیم پلتفرم‌های دیجیتال محسوب می‌شود. رئیس کمیسیون تجارت عادلانه ژاپن، «Kazuyuki Furuya» ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

ژاپن برای جلوگیری از سوءاستفاده غول‌های فناوری از قدرت خود در بازار به اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا می‌پیوندد که تلاشی برای تنظیم پلتفرم‌های دیجیتال محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون تجارت عادلانه ژاپن، «Kazuyuki Furuya» اعلام کرده در صورتی که یک معامله مانند ادغام گوگل با فیت بیت بزرگ باشد، امکان تحقیق درباره آن وجود دارد:

«اگر با ادغام کسب و کارهای بزرگ مواجه شویم، می‌توانیم درباره روند تصاحب استارتاپ‌ها مانند فیت بیت تحقیقات ضدانحصاری انجام دهیم. ما از نزدیک شاهد تحولات از جمله در اروپا هستیم.»

رگولاتورهای اروپا چندین ماه پیش شروع به تحقیقات پیرامون خرید ۲.۱ میلیارد دلاری فیت بیت توسط گوگل کردند. گوگل با این خرید می‌خواهد حضور پررنگ‌تری در بازار گجت‌های پوشیدنی داشته باشد و با کمپانی‌هایی مانند اپل و سامسونگ رقابت کند.

ژاپن در حال آماده‌سازی قوانین برای اپراتورهای پلتفرم‌ها است که در میان آن‌ها غول‌های فناوری آمریکایی یعنی گوگل، اپل، آمازون و فیسبوک نیز به چشم می‌خورند. در حال حاضر این کمپانی‌ها در کشورهای مختلف با تحقیقات ضدانحصار مواجه شده‌اند و اخیرا نمایندگان حزب دموکرات آمریکا گزارشی از تحقیقات خود منتشر کرده‌اند.

شرکت‌های چند ملیتی مانند غول‌های فناوری آمریکایی شیوه‌های تجاری مشابهی در سراسر جهان دارند که همین موضوع اهمیت هماهنگی جهانی را افزایش می‌دهد. Furuya اعلام کرده:

«ما از نزدیک با همتایان آمریکایی و اروپایی خود همکاری خواهیم کرد و اگر تحرکات شرکت‌ها مانع رقابت شوند، به آن‌ها پاسخ می‌دهیم. در این زمینه برخورد جدی خواهیم داشت.»

رئیس کمیسیون تجارت عادلانه ژاپن به این موضوع اشاره کرده که تحقیقاتی درباره بازار گوشی‌های هوشمند این کشور صورت می‌گیرد تا احتمال بهبود وضعیت برای رقابت بررسی شود. این کار می‌تواند هزینه‌های تلفن همراه را در این کشور کاهش دهد و انتقادها از نخست وزیر جدید ژاپن نیز کمتر شود.

Furuya با این دیدگاه که کمیسیون تجارت عادلانه با کمک در راستای تحقق اولویت‌های سیاستی موقعیت خود را به عنوان یک نهاد مستقل از مداخله سیاسی تضعیف می‌کند، مخالفت کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی