ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

چطور در دوران دورکاری به پیشرفت و ارتقای شغلی ادامه دهیم؟

دورکاری جنبه‌های مثبت و منفی بسیاری دارد. گاهی اوقات افرادی که دورکار هستند، نگران می‌شوند که آیا می‌توانند در موقعیت شغلی خود رشد کنند؟ آیا مدیر مجموعه پیشرفت‌های آنها را در کار می‌بیند یا دور ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۳

دورکاری جنبه‌های مثبت و منفی بسیاری دارد. گاهی اوقات افرادی که دورکار هستند، نگران می‌شوند که آیا می‌توانند در موقعیت شغلی خود رشد کنند؟ آیا مدیر مجموعه پیشرفت‌های آنها را در کار می‌بیند یا دور از چشم مدیریت نمی‌توان امیدی به ارتقا و پیشرفت شغلی داشت؟

ممکن است شرایط کرونا و دورکاری ادامه داشته باشد؛‌ ولی در شرایط فعلی هم می‌توان به رشد و ارتقا شغلی امید داشت. از فضای ارتباطات مجازی و جلسات آنلاین باید به بهترین شکل برای پیشبرد کارها کمک گرفت. در این مقاله چهار راهکار ساده ولی کاربردی برای ارتقا شغلی در شرایط دورکاری ارائه شده است که عمل به آنها می‌تواند بسیار مفید باشد:

بازخورد بگیرید

اگر جزو 62 درصد از کارمندانی هستید که باور دارند عملکردشان در شرکت کامل نیست؛ منتظر برگزاری جلسات آنلاین برای گرفتن فیدبک نمانید. به صورت مستقیم از مدیریت بازخورد بگیرید. از مدیریت بخواهید به شما در مورد عملکردتان بازخورد بدهد. با گرفتن فیدبک‌های مناسب هم می‌توانید روال درست و غلط کارها را متوجه شوید و علاوه بر آن به مدیریت نشان دهید که به فکر رشد و یادگیری خودتان هستید.

وقتی می‌خواهید مدیریت روی کار شما بازخورد بدهد، سوال خود را شفاف مطرح کنید و روز و ساعت مشخصی را برای گرفتن فیدبک کارها با مدیریت تنظیم کنید.

کتاب‌هایی در مورد حرفه‌ای‌تر شدن در کار مطالعه کنید

در شرایط دورکاری، ممکن است کیلومترها از دفتر کار دور باشید و در حال گوش دادن به موسیقی روی کاناپه کار کنید. اگر می‌خواهید در کار خودتان حتی در شرایط دورکاری رشد کنید، همواره در حال یادگیری باشید.

در شرایط قرنطینه بیش از هر زمان دیگری فرصت مطالعه کتاب دارید. مهارت‌های جدیدی یاد بگیرید. با مطالعه کتاب‌های مرتبط با شغل خود می‌توانید مطالب جدیدی بیاموزید.

پس از مطالعه هر کتاب، اطلاعاتی که یاد گرفته‌اید را با مدیریت به اشتراک بگذارید . می‌توانید در جلسه‌ای آنلاین همه آنچه فرا گرفته‌اید را با به دیگران هم بیاموزید یا در گروه‌های کاری شرکت و مجموعه‌تان به اشتراک بگذارید.

مهارت‌های نوشتاری خود را بهبود ببخشید

در شرایط دورکاری، ارتباطات دیجیتالی به نقطه عطفی در ارتباطات تبدیل شده است. در برخی مشاغل لازم است در طی روز بارها و بارها ایمیل‌ها و پیام‌هایی رد و بدل شود. باید مهارت‌های نوشتاری را در خود تقویت کنید تا در این مسیر ارتباطی، حداقل اشتباهات را داشته باشید.

گاهی برخی اشتباهات قابل اغماض هستند ولی ضعف‌های نوشتاری در شرایطی که بسیاری از کارها به صورت پیام رد و بدل می‌شوند، می‌تواند قابل چشم چوشی نباشد. برای بهبود مهارت‌های نوشتاری چند نکته مهم را مورد توجه قرار دهید. مثلا در ارسال ایمیل یا ارسال پیام، به نکات ذیل توجه کنید:

  • ابتدا از شخصی بخواهید متن نوشته شده شما را بخواند. می‌توانید متن ایمیل را برای یکی از همکاران خود ارسال کنید تا آن را ویرایش کند.
  • کوتاه، مختصر و مفید بنویسید. متن با به صورت شفاف و روشن نوشته شود تا ایجاد سوتفاهم نکند و قابل فهم باشد.
  • سوالات خود را به صورت شفاف مطرح کنید. وقتی درخواستی دارید باید دقیقا در متن مکتوب مشخص کنید چه سوال یا نیازی دارید تا مخاطب سردرگم نشود.

حضور فعال داشته باشید

به مدیریت و سایر همکاران نشان دهید که در کار خود جدی هستید. به عنوان مثال، وقتی روی پروژه‌ای کار می‌کنید می‌توانید داده‌های بیشتری جمع آوری کرده یا به تحقیق روی ابعاد بیشتری از موضوع بپردازید. در این صورت در جلسات طوفان فکری، یک قدم ا زبقیه جلوتر حرکت خواهید کرد.

به صورت عملی نشان دهید که وقت بیشتری روی کار می‌گذارید. این ویژگی اصلی مدیران بزرگ است. اگر می‌‌خواهید در رده‌های مدیریتی به کار خود ادامه دهید، زمان بیشتری را با جدیت به کار اختصاص دهید.

می‌توانید به راحتی به مدیریت و سایر اعضای تیم نشان دهید که وقتی در محل کار حضور ندارید، دغدغه کار کردن دارید و موضوعات کاری برایتان مهم است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی