ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تکیه دوربین‌های اصلی و سلفی میت ۴۰ پرو بر صدر فهرست DxOMark

پرچمدارهای هواوی همیشه از نظر دوربین حرف‌های زیادی برای گفتن داشته‌اند و میت ۴۰ پرو هم همین راه را ادامه داده است. این موبایل در رده‌بندی DxOMark برای دوربین اصلی توانسته شیائومی می ۱۰ الترا را ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

پرچمدارهای هواوی همیشه از نظر دوربین حرف‌های زیادی برای گفتن داشته‌اند و میت ۴۰ پرو هم همین راه را ادامه داده است. این موبایل در رده‌بندی DxOMark برای دوربین اصلی توانسته شیائومی می ۱۰ الترا را کنار بزند و در زمینه دوربین سلفی هم طی رقابتی خانوادگی تاج را از دست پی ۴۰ پرو درآورده است.

میت ۴۰ پرو میزبان دوربین اصلی چهارگانه‌ای است که دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f1.9 نقش اصلی آنرا ایفا می‌کند و در کنار آن دوربین فوق عریض ۲۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f1.8، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی برای زوم ۵ برابری و TOF 3D قرار گرفته‌اند.

توانایی این دوربین در پوشش محدوده وسیعی از رنج داینامیک در شرایط نوری مختلف بیش از هر چیز کارشناسان DxOMark را تحت تاثیر قرار داده است. دوربین در عین به تصویر کشیدن سطح بالایی از جزییات می‌تواند نویزها را در سطح حداقل نگه دارد. فوکوس خودکار دقیق، سریع و بدون تاخیر برآورد شده و حاصل ثبت تصاویر پرتره هم بسیار طبیعی است و در سطح دوربین‌های DSLR با لنزهای سریع عنوان شده است. رندر رنگ‌ها هم در این دوربین با غنا و طراوات بالایی صورت می‌گیرد.

در لنز تله اما چالش‌هایی وجود دارد و فوکوس خودکار گاهی دچار خطا می‌شود. دوبین فوق عریض هم از نظر کیفیت در سطح خوبی قرار دارد اما پوشش آن در بین همرده‌ها چندان گسترده نیست. مجموع این موارد امتیاز ۱۴۰ را در زمینه عکاسی برای میت ۴۰ پرو به ارمغان آورده که یک رکوردشکنی محسوب می‌شود.

پرچمدار جدید هواوی در زمینه فیلمبرداری هم موفق به کسب امتیاز ۱۱۶ شده است که حاصل ثبت جزییات گسترده و نویز اندک در شرایط مختلف است. فوکوس خودکار حین جابجایی سوژه با سرعت و دقت خوبی خود را تطبیق می‌دهد و لرزش‌های ناخواسته هم به خوبی حذف می‌شوند. یکی از معدود مشکلات دوربین ثبت فیلم در محیط‌های با نور اندک و حین راه رفتن است که باعث تغییر شارپنس در فریم‌ها می‌شود.

در سمت دیگر میت ۴۰ پرو نیز ماژول سلفی دوگانه با دوربین ۱۳ مگاپیکسلی واید با اپرچر f/2.4 و TOF 3D قرار دارد که باز هم به لطف رنج داینامیک گسترده، بازتولید دقیق رنگ‌ها و عملکرد خوب در شرایط نوری نامطلوب از DxOMark بالاترین نمره را دریافت کرده است. وجود سنسور عمق سنج ToF باعث ارتقای کیفیت تصاویر پرتره شده اما برآورد فاصله در لبه‌های سوژه گاهی دچار خطا می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Masht ghorbon
    Masht ghorbon | ۲ آبان ۱۳۹۹

    معمولا هواوی به این سایت و دیگر سایتها رشوه میده تا گوشی و دوربینش رو اول بزنند در حالیکه دوربینش هم از نظر ثبت عکس و هم رکورد ویدیو متوسط و خوب هست.و اصلا شماره یک نیست همانطور که هواوی به سیاستمدارها رشوه میداد تا قرارداد 5 جی رو با این شرکت امضا کنند هواوی قبلا با دوربینهای عکاسی و تصویربرداری حرفه ای فیلم و عکس می گرفت و در تبلیغاتش اونو به عنوان عکس و ویدیوی گوشی خودش جا می زد.هواوی یعنی سمبل یه چینی واقعی.

    • Varyo
      Varyo | ۷ آبان ۱۳۹۹

      من موبایل mate 10 دارم و میتونم بگم تو کاملاً اشتباه میکنی.

  • soroush shamsi
    soroush shamsi | ۲ آبان ۱۳۹۹

    بازم هواوی صدر جدول گرفته .با اینکه تحریم ولی عقب ننشسته

  • Mehrdad A.S.H
    Mehrdad A.S.H | ۲ آبان ۱۳۹۹

    همیشه پرچمدارای هواوی از نظر دوربین بی نظیر بودن عالیه ???

    • Milad
      Milad | ۲ آبان ۱۳۹۹

      آره از زمانی که با لایکا همکاری کرده هر روز بهتر شده

مطالب پیشنهادی