ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

رمدسیویر به عنوان نخستین داروی کرونا توسط FDA تایید شد

سازمان غذا و دارو آمریکا، «رمدسیویر» را به عنوان داروی درمان کرونا به صورت کامل تایید کرد. این نخستین و تنها دارویی است برای درمان کووید-19 به تایید FDA رسیده است. رمدسیویر توسط شرکت دارویی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

سازمان غذا و دارو آمریکا، «رمدسیویر» را به عنوان داروی درمان کرونا به صورت کامل تایید کرد. این نخستین و تنها دارویی است برای درمان کووید-19 به تایید FDA رسیده است.

رمدسیویر توسط شرکت دارویی «Gilead» تولید و با نام تجاری «وکلوری» (Veklury) به بازار عرضه می‌شود. اردیبهشت‌ماه امسال، FDA مجوز استفاده اضطراری از این دارو را صادر کرد. صدور مجوز اضطراری نشان می‌دهد که این سازمان فکر می‌کرد که مزایای استفاده از این دارو بیش از خطرات احتمالی آن خواهد بود.

«استفان هان»، کمیساریای FDA در بیانیه‌ای اعلام کرد:

«در شرایط فعلی که وضعیت سلامت عموم در شرایط بحرانی قرار دارد، سازمان غذا و دارو آمریکا متعهد است که روند تایید و توسعه روش‌های درمان کووید-19 را تسریع ببخشد.»

این دارو از تکثیر ویروس جلوگیری می‌کند و نخستین بار توسط شرکت «Gilead» برای درمان ابولا ساخته شد. تحقیقات انجام شده طی چند سال گذشته، نشان می‌دهد که این دارو می‌تواند مانع تکثیر ویروس‌ کرونا، ویروس سارس و  MERS شود.

طی چند ماه گذشته در بیمارستان‌های ایالات متحده از رمدسیویر به عنوان بخشی از درمان بیماران مبتلا به کرونا کمک گرفته شده است. آزمایش‌های بالینی دارو نشان می‌دهد که رمدسیویر به برخی از بیماران کمک می‌کند تا سریعتر بهبود پیدا کنند، ولی ممکن است مانع مرگ ناشی از بیماری نشود.

براساس نتایج به دست آمده از آزمایش‌های بالینی، به نظر می‌رسد این دارو قبل از گسترش بیماری در بدن موثرتر از زمانی است که فرد به شدت درگیر بیماری شده است.

البته FDA  محدودیت‌هایی برای مصرف دارو درنظر گرفته است. براساس اعلام سازمان غذا و دارو آمریکا، در حال حاضر تنها  برای بیماران بستری در بیمارستان تایید شده است و هنوز برای کودکان زیر 12 سال تایید نشده است.

FDA‌ در بررسی خود خاطر نشان کرد که هنوز اطلاع دقیقی در مورد چگونگی تاثیر دارو روی کودکان و افراد باردار یا افرادی که از ناراحتی کلیه و کبد رنج می‌برند، در دست نیست. به علاوه تداخل دارویی نیز هنوز به صورت دقیق بررسی نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • expire expre
    expire expre | ۲ آبان ۱۳۹۹

    لطف کردن تایید کردن هر عدد رمدسیویر در بازار سیاه ایران 100 میلیون تومن به فروش میرسه کرونا گرفتن در ایران یعنی مساوی با مرگ حتمی

مطالب پیشنهادی