ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

اپل با خرید یک استارتاپ هوش مصنوعی عملکرد اپ‌های خود را بهبود می‌دهد

اپل یک استارتاپ هوش مصنوعی به نام «Vilynx» را خریداری کرده که می‌تواند محتوای ویدیو را با نگاه به نشانه‌های بصری، صوتی و همچنین متنی درک کند. Vilynx از فناوری خود برای ساخت برچسب استفاده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

اپل یک استارتاپ هوش مصنوعی به نام «Vilynx» را خریداری کرده که می‌تواند محتوای ویدیو را با نگاه به نشانه‌های بصری، صوتی و همچنین متنی درک کند.

Vilynx از فناوری خود برای ساخت برچسب استفاده می‌کند تا کاربران ساده‌تر بتوانند آن‌ها را جستجو کنند و ظاهرا اپل برای تصاحب این استارتاپ و تکنولوژی، ۵۰ میلیون دلار هزینه پرداخت کرده است. پس از انتشار گزارش‌ها مبنی بر خرید این استارتاپ، این غول دنیای فناوری اعلام کرد:

«اپل هرچند وقت یکبار شرکت‌های کوچک را خریداری می‌کند و ما معمولا برنامه‌ها یا هدف خود را اعلام نمی‌کنیم.»

بر اساس گزارش بلومبرگ، این کمپانی می‌تواند به چندین روش از فناوری Vilynx استفاده کند یکی از واضح‌ترین آن‌ها، بهبود عملکرد جستجوی اپلیکیشن فوتوز اپل و دسترسی بهتر به محتوای موردنظر کاربران است.

علاوه بر این برنامه، اپ‌های اپل تی‌وی، نیوز و همچنین سیری نیز می‌توانند به همین روش از فناوری Vilynx بهره ببرند. احتمال دیگر، استفاده از آن برای ساخت یک موتور جستجو برای رقابت با موتور جستجوی شرکت گوگل است. طبق اطلاعات منتشر شده، اپل در حال کار روی یک موتور جستجو برای جلب رضایت رگولاتورهای ضدانحصار است.

آیفون ۱۲ پرو

با توجه به خریدهای قبلی، این غول دنیای فناوری به دنبال افزایش توانایی‌های خود در زمینه هوش مصنوعی است و می‌خواهد در این بخش عملکرد بالاتری نسبت به رقبای خود داشته باشد. این شرکت پیش از گوگل و گوگل استیسنت و همچنین الکسا آمازون دستیار صوتی خود یعنی سیری را ارائه کرد، با این حال در زمینه هوش مصنوعی از گوگل عقب‌تر است.

کاربردهای هوش مصنوعی روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند و بسیاری از محصولات کنونی از آن بهره می‌برند و در آینده نیز نقش مهمی در زندگی انسان‌ها ایفا خواهد کرد. با توجه به این موارد، اپل در جایگاه مناسبی قرار ندارد و با تصاحب استارتاپ‌های فعال در این حوزه می‌خواهد عملکردش را بهبود دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی