ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مرسدس بنز با تولید خودروهای اسپرت الکتریکی به مصاف پورشه و تسلا می‌رود

با سختگیرانه‌تر شدن قوانین زیست محیطی از یک سو و آماده‌تر شدن ذهن مشتریان برای پذیرش اتومبیل‌های الکتریکی به عنوان جایگزینی پاک برای مدل‌های درون‌سوز از سوی دیگر، رقابت خودروسازان بزرگ جهان وارد فاز تازه‌ای ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۷:۲۰

با سختگیرانه‌تر شدن قوانین زیست محیطی از یک سو و آماده‌تر شدن ذهن مشتریان برای پذیرش اتومبیل‌های الکتریکی به عنوان جایگزینی پاک برای مدل‌های درون‌سوز از سوی دیگر، رقابت خودروسازان بزرگ جهان وارد فاز تازه‌ای شده است. این کمپانی‌ها اکنون می‌کوشند در کنار تولید محصولاتی سازگار با جدیدترین قوانین آلایندگی، دستاوردها و توانمندی‌های مهندسان خود را به رخ رقبا بکشند.

مرسدس بنز یکی از خودروسازانی است که هر چند دیر وارد عرصه وسایل نقلیه برقی شده، اما با جدیت تمام به دنبال بهره‌برداری از فرصت‌های موجود است. این کمپانی آلمانی در نظر دارد با تولید مدل‌های الکتریکی سریع و اسپرت، دل علاقه‌مندان سرعت و هیجان را نیز بدست بیاورد.

اگر چه عرضه خودروهای تمام الکتریکی EQS، EQE و سوپر اتومبیل هیبریدی شارژی مرسدس AMG وان محرز شده، اما مرسدس یا کمپانی مادر آن یعنی دایملر تاکنون در رابطه با توسعه محصولات جدید برقی به نوعی سکوت اختیار کرده‌اند. با وجود این، مصاحبه‌ای که الا کلنیوس (Ola Kallenius) مدیرعامل دایملر با یکی از نشریات داشته، حاوی نکاتی جالب در رابطه با برنامه و استراتژی خودروساز اشتوتگارتی است.

آنطور که آقای کلنیوس در مصاحبه خود اظهار کرده، مرسدس بنز خواهان رقابت با پورشه در کلاس خودروهای هیبریدی شارژی قدرتمند است.  با آنکه محصولات تسلا هیبریدی نیستند، ولی به دلیل عملکرد بسیار مناسب و دردسرهایی که آنها برای برندهای اسپرت ایجاد کرده‌اند، می‌توان آنها را نیز عضو افتخاری این کلاس تلقی کرد.

از سوی دیگر هارالد ویلهلم (Harald Wilhelm) مدیر مالی دایملر هم در مصاحبه با بلومبرگ اشاره کرده علاقه‌مندان مرسدس بنز منتظر توسعه محصولاتی جدید باشند. وی در این باره گفته:

«ما سبد محصول جامعی خواهیم داشت که شامل خودروهای اسپرت جذاب نیز می‌شود. این خودروها نیز مثل بقیه الکتریکی خواهند شد.»

اگر چه صحبت‌های آقایان کلنیوس و ویلهلم مستقیما به چیزی اشاره نمی‌کند، اما شاید بتوان اینگونه استنباط کرد که گروه دایملر پلتفرمی کامل یا تقریبا کامل برای خودروهای الکتریکی اسپرت آماده نموده است. از این رو به نظر می‌رسد در سال‌های پیش رو رقابت سختی را بین مرسدس بنز، پورشه و تسلا شاهد خواهیم بود، ضمن اینکه استارتاپ لوسید موتورز نیز رقیب مستقیم خود را خودروساز اشتوتگارتی خطاب کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی