ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در برابر رقبای خود چه عملکردی دارد؟

اسپیس ایکس به تازگی شروع به آزمایش عمومی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک کرده و حالا عملکرد آن مورد بررسی قرار گرفته است. برخی کاربران می‌توانند با پرداخت مبلغ ماهانه ۹۹ دلار و همچنین تهیه تجهیزات زمینی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

اسپیس ایکس به تازگی شروع به آزمایش عمومی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک کرده و حالا عملکرد آن مورد بررسی قرار گرفته است.

برخی کاربران می‌توانند با پرداخت مبلغ ماهانه ۹۹ دلار و همچنین تهیه تجهیزات زمینی به ارزش ۴۹۹ دلار، در آزمایش عمومی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک شرکت کنند. در گذشته در برخی آزمایش‌های اولیه و خصوصی عملکرد این سرویس مشخص شده بود، اما حالا با شروع آزمایش عمومی، عملکرد آن دقیقتر مورد بررسی قرار گرفته است.

در بازار اینترنت ماهواره‌ای شرکت‌هایی مانند «HughesNet» و «Viasat» حکمرانی می‌کنند که عملکرد چندان مناسبی ندارند. در ایمیل ارسالی اسپیس ایکس به سرعت ۵۰ تا ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه اشاره شده بود که البته نسبت به گذشته افزایش داشته است.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

مردم در مناطقی که به اینترنت کابلی یا فیبر نوری دسترسی ندارند، از اینترنت ماهواره‌ای استفاده می‌کنند. طبق گزارش‌ها، میانگین سرعت دانلود HughesNet در ماه اکتبر ۲۰۲۰ برابر ۱۹.۸۴ مگابیت بر ثانیه بوده و سرعت Viasat به ۲۴.۷۵ مگابیت بر ثانیه رسیده. سرعت آپلود این شرکت‌ها به ترتیب برابر ۲.۶۴ و ۳.۲۵ مگابیت بر ثانیه بوده است.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

استارلینک در مقایسه با رقبای خود عملکرد بسیار بهتری داشته و به ترتیب سرعت دانلود و آپلود برابر ۷۹.۵ و ۱۳.۸ مگابیت بر ثانیه در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس تنها در زمینه سرعت دانلود و آپلود عملکرد بالایی ندارد، بلکه در بخش تاخیر نیز عملکرد بی‌نظیری نسبت به رقبای خود دارد.

زمان تاخیر اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برابر ۴۲ میلی ثانیه است که اگرچه نسبت به اینترنت سیمی عملکرد ضعیفتری دارد و مشابه اینترنت 4G LTE‌ است، اما نسبت به تاخیر ۷۲۸ و ۶۴۳ میلی‌ ثانیه شرکت‌های HughesNet و Viasat بسیار بهتر است. اسپیس ایکس می‌خواهد تا تابستان ۲۰۲۱ به تاخیر ۱۶ تا ۱۹ میلی ثانیه‌ای دست پیدا کند.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

اینترنت ماهواره‌ای هزینه بالایی از کاربر طلب می‌کند. اسپیس ایکس ماهانه ۹۹ دلار از کاربران هزینه می‌گیرد. سرویس اینترنت HughesNet با سرعت ۲۵ مگابیت بر ثانیه و حجم ۲۰ گیگابایت، هزینه ماهانه‌ای برابر ۶۹.۹۹ دلار دارد و شرکت Viasat برای اینترنت خود با سرعت ۱۲ مگابیت بر ثانیه ماهانه ۱۰۰ دلار از کاربران هزینه دریافت می‌کند و قیمت سرویس ۳۰ مگابیت بر ثانیه آن به ۲۰۰ دلار در ماه می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۱۰ آبان ۱۳۹۹

    جالب بود/یکی از دلایلی که قیمتش این قدره شایده نبود رقیبه ولی بازم رقیبم نباشه من فکر میکنم در نهایت قیمت پایینتر میاد و قیمتهای مختلف با سرعتهای مخلف میده شاید بشه ارزوترینشو ماهانه 10 دلار 5 دلار خرید

  • آریا
    آریا | ۱۰ آبان ۱۳۹۹

    زده باد ایلان ماسک

    • آریا
      آریا | ۱۰ آبان ۱۳۹۹

      در ضمن 42 ثانیه نه و 42 میلی ثانیه

مطالب پیشنهادی