ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با سونی اریکسون وایو آشنا شوید؛ موبایلی که هرگز معرفی نشد

در سال 2010 شایعه شده بود که سونی در حال توسعه گوشی هوشمندی تحت برند وایو است. نمونه‌های اولیه این گوشی در همان مقطع تولید شد؛ اما «سونی اکسپریا VAIO» دستگاهی محکوم به شکست بود ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۳ آبان ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

در سال 2010 شایعه شده بود که سونی در حال توسعه گوشی هوشمندی تحت برند وایو است. نمونه‌های اولیه این گوشی در همان مقطع تولید شد؛ اما «سونی اکسپریا VAIO» دستگاهی محکوم به شکست بود و هیچ وقت به مرحله تولید نرسید.

یکی از ویژگی‌های شاخص سونی اکسپریا VAIO، بهره‌مندی از کیبورد جداگانه بود. نمایشگر و کیبورد VAIO سونی از طریق لولایی به یکدیگر متصل می‌شد. لولا در حالت استفاده از گوشی، می‌توانست در دو حالت مختلف قرار گیرد. در یک حالت، نمایشگر و کیبور در راستای یکدیگر قرار می‌گرفتند و در حالت دوم نمایشگر و کیبورد به صورت زاویه‌دار قرار می‌گرفتند.

نخستین گوشی اندرویدی با کیبورد گوشی هوشمند «HTC Dream» بود. از آن زمان به بعد، گوشی‌های هوشمند متعددی با کیبورد جداگانه به بازار معرفی شده‌اند و از این زاویه سونی اریکسون VAIO، حرف جدیدی برای گفتن ندارد. اما از نظر طراحی، کیبورد و نحوه باز شدن آن، تفاوت‌هایی در طراحی آن دیده می‌شود. طراحی کیبورد اکسپریا VAIO از طراحی کیبورد لپ‌تاپ‌های وایو الگوبرداری شده است.

یکی دیگر از نکات جالبی که در طراحی کیبورد این دستگاه دیده می‌شود، ابعاد غیر متعارف کلیدهای کیبورد است. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌‌کنید، کیبورد گوشی به صورت غیر متعارفی بزرگ هستند. کیبورد علاوه بر کلیدهای بزرگ، دارای دکمه ناوبری اندروید و دکمه اختصاصی جستجو است.

گوشی VAIO از نمایشگر 5..5 اینچی بهره می‌برد که برای آن مقطع زمانی که نمونه اولیه گوشی تولید شد، ابعاد نامتعارفی دارد. همان‌طور که در تصاویر دیده می‌شود، نام VAIO نیز روی این گوشی هوشمند درج شده است که مجددا طراحی لپ‌تا‌پ‌های VAIO را یادآوری می‌کند.

گوشی هوشمند سونی اریکسون اکسپریا VAIO نتوانست به مرحله تولید برسد و تنها نمونه اولیه‌ای از آن تولید و مورد بررسی قرار گرفت. هرچند استراتژی تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند از آن زمان به شدت تغییر کرده اما امروز دوباره شاهد اوج گرفتن موبایل‌های با دو پنل هستیم که البته پنل دوم آنها به جای کیبورد، نمایشگری ثانویه است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۱۳ آبان ۱۳۹۹

    از زمانی که سونی از اریکسون جدا شد رسما ر...یی...ده شد در گوشی های این شرکت

  • soren
    soren | ۱۳ آبان ۱۳۹۹

    سونی گوشی های خوبی میسازه اما متاسفانه از پتانسیل هاش استفاده نمیکنه و بازاریابی بدی داره

مطالب پیشنهادی