ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل سیستم عامل macOS Big Sur را ۲۲ آبان منتشر می‌کند

اپل در جریان رویداد رونمایی «One More Thing» در کنار رونمایی از نخستین چیپست قدرتمند خود، به تعامل بسیار خوب سیستم عامل macOS Big Sur با تراشه جدید M1 اشاره کرد. نسخه نهایی سیستم عامل ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | ۲۳:۱۵

اپل در جریان رویداد رونمایی «One More Thing» در کنار رونمایی از نخستین چیپست قدرتمند خود، به تعامل بسیار خوب سیستم عامل macOS Big Sur با تراشه جدید M1 اشاره کرد. نسخه نهایی سیستم عامل جدید اپل 22 آبان ماه منتشر می‌شود.

اپل ادعا می‌‌کند که سرعت عملکرد سیستم عامل macOS Big Sur بسیار بالا است و در کنار چیپست اختصاصی اپل می‌تواند قدرت و سرعت را در کنار یکدیگر در اختیار کاربران قرار دهد.

نخستین بار اپل در جریان رویداد WWDC20، نسخه جدید مک او اس جدید را بانام macOS Big Sur رونمایی کرد. در آن مقطع زمانی، رابط کاربری سیستم عامل تغییراتی زیادی نسبت به نسخه‌های قبلی دریافت کرده بود. سپس مردادماه امسال نسخه بتای این سیستم عامل با طراحی جدید و متفاوتی منتشر شد که تنها امکان اجرای برخی از برنامه‌های اپل را داشت.

روند بهبود سیستم عامل جدید ادامه پیدا کرد و اکنون کوپرتینونشین‌ها در رویداد رونمایی چیپست M1 و مک بوک‌های جدید خود اعلام کرده‌اند که این سیستم عامل می‌تواند تعامل بسیار خوبی با تراشه جدید اختصاصی اپل داشته باشد.

به نظر می‌رسد سیستم عامل macOS Big Sur می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن، ویدیوها را دیکود کرده و از تصاویر رندرگیری کند. اپل ادعا می‌کند که تمامی اپلکیشین‌ها را برای چیپست جدید خود بهینه سازی کرده تا امکان اجرای آنها با سیستم مبتنی بر آرم وجود داشته باشد.

در واقع چیپست M1 با مصرف انرژی کم و کارایی بالایی که دارد یکی از اتفاقات خوبی است که برای اپل در سال جاری رقم خورده است. سیستم عامل جدید اپل نیز به گونه‌ای طراحی شده که سخت افزار درگیر نشود و کاربران بتوانند بهترین کارایی را در اختیار داشته باشند.

با چیپست جدید مبتنی بر آرم کاربران مشکلی در اجرای برنامه‌های مختلف نخواهند داشت و درنهایت اگر به مشکلی هم برخورد کنند می‌توانند از رابط رزتا 2 کمک بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی