ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مک مینی جدید مجهز به چیپ M1 با قیمت ۶۹۹ دلار معرفی شد

اپل امشب در مراسم «One More Thing» از چیپست M1 به همراه چندین محصول مجهز به آن رونمایی کرد که یکی از آن‌ها، مک مینی جدید با قیمت پایه ۶۹۹ دلار است. طبق اعلام اپل، ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | ۲۲:۴۸

اپل امشب در مراسم «One More Thing» از چیپست M1 به همراه چندین محصول مجهز به آن رونمایی کرد که یکی از آن‌ها، مک مینی جدید با قیمت پایه ۶۹۹ دلار است.

طبق اعلام اپل، مک مینی جدید به لطف استفاده از چیپ M1 در مقایسه با نسل گذشته تا ۶۰ درصد مصرف انرژی بهینه‌تری دارد و همچنین در زمینه CPU و GPU به ترتیب ۳ و ۶ برابر سریعتر از نسل قبلی است. خریداران می‌توانند محصول جدید اپل را با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و ۲ ترابایت حافظه SSD سفارش دهند.

مک مینی

مک مینی جدید اپل از ۲ نمایشگر خارجی و همچنین مانیتور با رزولوشن 6K پشتیبانی می‌کند و همچنین دارای پورت‌های HDMI، تاندربولت/USB 4.0، اترنت، USB-A و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون است. این محصول در مقایسه با مک مینی ۲۰۱۸ مبتنی بر اینتل، دو پورت تاندربولت کمتر دارد و البته با ۱۰۰ دلار قیمت پایه کمتری به فروش می‌رسد.

مک مینی

اپل به این موضوع اشاره کرده که مک مینی جدید به لطف چیپ M1 می‌تواند بسیاری از فعالیت‌ها را با سرعت بالاتری نسبت به نسل گذشته انجام دهد که شامل موارد زیر می‌شود:

  • کامپایل کد در «Xcode» با حداکثر ۳ برابر سرعت بالاتر
  • اجرای بازی «Shadow of the Tomb Raider» با حداکثر ۴ برابر فریم ریت بالاتر
  • رندر تایم‌لاین پیچیده در «Final Cut Pro» با حداکثر ۶ برابر سرعت بالاتر
  • افزایش رزولوشن یک تصویر در «Pixelmator Pro» با حداکثر ۱۵ برابر سرعت بالاتر

مک مینی

مهاجرت از پردازنده‌های اینتل به پردازنده انحصاری مبتنی بر ARM اپل یک اقدام مهم در تاریخ این کمپانی محسوب می‌شود که برای اولین بار در کنفرانس WWDC 2020 خبر آن اعلام شد. چیپ M1 که اولین اپل سیلیکون برای دنیای مک محسوب می‌شود، از ۸ هسته پردازشی و GPU با حداکثر ۸ هسته بهره می‌برد.

اپل علاوه بر رونمایی از مک مینی با چیپ M1، از مک بوک ایر و مک بوک پرو جدید مجهز به این پردازنده نیز رونمایی کرده است. در آینده این پردازنده در آی‌مک جدید نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی