ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

دیوار مرگ 1.3 میلیون دلاری تاپ گیر پس از 16 دقیقه فیلم‌برداری تخریب شد

برنامه تلوزیونی تاپ گیر شبکه BBC به واسطه جار و جنجال و جدال سرسختانه بین مجریان آن محبوب است و به همین جهت نیز تهیه کنندگان برنامه مبالغ بسیار زیادی را برای افزایش هیجان این ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

برنامه تلوزیونی تاپ گیر شبکه BBC به واسطه جار و جنجال و جدال سرسختانه بین مجریان آن محبوب است و به همین جهت نیز تهیه کنندگان برنامه مبالغ بسیار زیادی را برای افزایش هیجان این برنامه هزینه می‌کنند. به طور مثال در فصل اخیر این برنامه یک دیوار مرگ به ارزش 1 میلیون پوند ساخته  شد که تنها پس از 16 دقیقه به طور کامل تخریب شد.

در یکی از قسمت‌های ابتدایی فصل جدید، مجریان برنامه تاپ گیر، اندرو فلینتوف، پدی مک گوینس و کریس هریس کر کدام با یک خودرو مخصوص قصد اجرای نمایش دیوار مرگ را داشتند.

آنها با سرعت بیش از 80 کیلومتر بر ساعت بر روی این دیوار در حال حرکت بودند تا هیجان مخاطبین را به بالاترین حد ممکن خود برسانند. این دیوار مرگ در کاخ الکساندرا در شمال لندن ساخته شده بود و پس از پایان فیلم برداری به طور کامل تخریب شد.

این یکی از پر هزینه‌ترین قسمت هایی است که شبکه BBC تا به حال دست به تولید و اجرای آن زده است. به طور میانگین به ازای هر دقیقه از این بخش از برنامه 62.500 پوند هزینه شده است.

نکته اساسی در این ماجرا این است که شبکه BBC به طور مستقیم از پول مالیات دهندگان تغذیه می‌شود و چنین اتلاف منابعی می‌تواند باعث سردرگمی بیش از پیش مالیات دهندگان شود.

تاپ گیر

در حال حاضر بسیاری از تولیدات این چنینی همچون برنامه گرندتورر شبکه آمازون توسط تولیدکنندگان خصوصی عرضه می‌شود.

این تنها مورد پر هزینه ای نیست که در حین تصویر برداری این برنامه اتفاق افتاده است و پدی مک گوینس نیز با یک دستگاه لامبورگینی دیابلو مدل سال 1990  در حین ظبط یکی از قسمت‌های این برنامه تصادف می‌کند تا میزان ضررهای برنامه تاپ گیر شبکه BBC بیش از گذشته شود.

در حال حاضر این برنامه تلوزیونی پس از ترک 3 مجری محبوب آن یعنی جرمی کلارکسون، جیمز می و ریچارد هموند به طور مرتب در حال عوض کردن ترکیب مجریان است و فقط کریس هریس به عنوان تنها ژورنالیست واقعی صنعت خودرو در این برنامه حضور دارد و سایر مجریان، از دیگر بخش های تلوزیون و سینما به این برنامه راه پیدا کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • FARDIN
    FARDIN | ۲۳ آبان ۱۳۹۹

    تو ایران با پراید رو دیوار مرگ میرفتن در ازای فروش بلیط ? حالا این بکنار کی دیگە ایم مزخرفاتو میبینە وقتی جرمی و هموند و کاپتان کند نباشن کل برنامە بی ارزش میشە خود بی بی سی دارە زور میزنە نمیخواد قبول کنە کار تاپ گیر تمومە

  • mo13deh
    mo13deh | ۲۲ آبان ۱۳۹۹

    خیلی وقت بود ندیده بودم.. این فصل دو قسمتشو دانلود کردم.... همش مسخره بازی و چرت و پرت شده هیچ مقایسه درستی نداره.... فقط یه سری کار مسخره که به درد هیچ کس نمیخوره فقط خودشون حال میکنن

  • best
    best | ۲۲ آبان ۱۳۹۹

    بعد رفتن 3 مجری دیگه دو هزارم نمیرزه برنامه رو مردم به خاطر مجریاش نگاه نیکردن نه به خاطر این مسخره بازیا

  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۲۲ آبان ۱۳۹۹

    تخت گاز بدون مجریاش به درد نمیخوره

  • mehdifaryan888
    mehdifaryan888 | ۲۲ آبان ۱۳۹۹

    امکان نداره هزینه یه دیوار میلیون پوند شده باشه چه خبره؟!!

    • Sadra.Z
      Sadra.Z | ۸ آذر ۱۳۹۹

      دیواری که بخوای با سرعت 80 روش ماشین چند صد کیلویی و احتمالا بالای یک تنی برونی، علاوه بر تحمل نیروی رو به پایین وزن، یه نیروی گریز از مرکز بالا هم به دیواره‌هاش وارد میشه... به طبع، نمیتونه اندازه کوچیکی هم داشته باشه! پس...
      اندازه بزرگ، مقاومت بالا، متریال خاص و مهندسی خاص نیازه. فکر میکنم با همین توضیحات من، چند صد هزار پوندش کامل میشه!

مطالب پیشنهادی