ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«خیدو فان روسوم»، خالق پایتون به مایکروسافت پیوست

«خیدو فان روسوم» خالق زبان برنامه نویسی «پایتون» در توییتر اعلام کرد که از بازنشستگی درآمده و به بخش توسعه دهنده مایکروسافت پیوسته است. فان روسوم بعد از 6.5 سال همکاری و حضور فعال در ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۳ آبان ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۰

«خیدو فان روسوم» خالق زبان برنامه نویسی «پایتون» در توییتر اعلام کرد که از بازنشستگی درآمده و به بخش توسعه دهنده مایکروسافت پیوسته است.

فان روسوم بعد از 6.5 سال همکاری و حضور فعال در دراپ باکس، مهرماه سال قبل بازنشسته شد اما مشخص بود بازنشستگی برای وی معنایی ندارد و اکنون با فعالیت در مایکروسافت می‌تواند استفاده از پایتون را بهبود ببخشد. قبل از دراپ باکس نیز از سال 2005 تا 2012 برای گوگل کار می‌کرد و توانست ابزار بررسی کد داخلی Mondrian را توسعه دهد.

سخنگوی مایکروسافت در مورد حضور فان روسوم توضیحی نداده است؛ اما تایید کرد که وی واقعا به مایکروسافت پیوسته است. سخنگوی مایکروسافت اعلام کرد: «از حضور گیدو ون روسوم در بخش توسعه دهنده بسیار هیجان زده هستیم.»

خیدو فان روسوم، برنامه‌نویس هلندی تبار و خالق زبان برنامه نویسی پایتون است. وی در سازمان‌های تحقیقاتی متعددی از جمله موسسه تحقیقات ریاضی و رایانه آمستردام، موسسه ملی استاندارد و تکنولوژی ایالت مریلند و موسسه تحقیقات و ابتکارات ایالت ویرجینیا در آمریکا مشغول فعالیت بوده است.

وی در شرکت‌های مختلفی به صورت فعال روی زبان برنامه نویسی کار می‌کرد و مدیر آزمایشگاه پایتون در  BeOpen و Zope و Elemental Security بود.

پایتون زبان برنامه نویسی سطح بالا و همه منظوره است که نخستین بار در سال 1991 منتشر شد. فلسفه اصلی طراحی پایتون قدرت خوانایی بالای کد مطرح شد. در حال حاضر زبان برنامه نویسی پایتون در میان سایر زبان‌های برنامه نویسی از محبوبیت بالایی برخودار است و استاندارد واقعی را در هوش مصنوعی رعایت می‌کند.

در سال 1999، ون روسوم پیشنهادی را برای دراپا تحت عنوان برنامه نویسی ارسال کرد. وی در هدف گذاری خود پایتون را زبان برنامه نویسی ساده، بصری، قابل درک و آسان، مناسب برای کارهای روزمره و طراحی سریع و در نهایت متن باز معرفی کرده بود که همه می‌توانند در توسعه و یاری رساندن به آن کمک کند. این زبان با کارایی فوق العاده توانست به بخش زیادی از این اهداف دست پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی