ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

از زمان معرفی ایرپاد و آپید جدید تا دگرگونی باتری آیفون ۱۳ در گزارش جدید مینگ-چی کو

اپل احتمالا در نیمه اول سال ۲۰۲۱ ایرپاد ۳ و آیپدهای مجهز به مینی LED را معرفی خواهد کرد. این شرکت همچنین قصد استفاده از مدارهای منعطف را در باتری آیفون ۱۳ دارد. «مینگ-چی کو»، تحلیلگر ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۳ آبان ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۷

اپل احتمالا در نیمه اول سال ۲۰۲۱ ایرپاد ۳ و آیپدهای مجهز به مینی LED را معرفی خواهد کرد. این شرکت همچنین قصد استفاده از مدارهای منعطف را در باتری آیفون ۱۳ دارد.

«مینگ-چی کو»، تحلیلگر سرشناس که معمولا سخنانش درباره محصولات اپل درست از آب درمی‌آید، در گزارش جدید خود سراغ آیپد و آیفون‌‌های نسل بعد رفته است. به گفته این تحلیلگر اپل برای نخستین بار به منظور آزادسازی فضا و کاهش هزینه‌ها در آیفون‌های ۱۳ و ۱۳ مینی از فناوری باتری مدار منعطف استفاده خواهد کرد.

مدار کریستال پلیمر مایع یا به اختصار LCP به واسطه منعطف بودن اجزای سازنده‌، محدودیت مدارهای چاپی سخت PCB را ندارد و در نتیجه اتصال اجزا به صورت انعطاف پذیر ممکن خواهد شد. کوپرتینویی‌ها قبلا از این فناوری در آنتن‌های آیفون استفاده کرده و به نتایج مطلوبی دست پیدا کرده‌ بودند.

از دیگر مزایای این مدارها باید به سرعت بالا و تاخیر کم اشاره کرد. به گفته کو اپل در این زمینه قصد همکاری با شرکت چینی «Career Technology» را دارد و ۴۰ تا ۵۰ درصد از سفارشات را بر عهده آنها خواهد گذاشت.

علاوه بر این تحلیلگر مذکور بر این باور است که اپل در ایرپاد ۳ و کیس شارژ آن نیز از مدارهای منعطف استفاده می‌کند که تولید آن بر عهده Career Technology خواهد بود. یکی دیگر از زمینه‌های همکاری دو شرکت به قطعات اپتیکال و آکوستیک مدارهای نرمی مربوط می‌شود که در آیپدهای مجهز به مینی LED بکار خواهد رفت.

بر اساس این گزارش ایرپاد ۳ و آیپدهای مجهز به مینی LED در نیمه اول ۲۰۲۱ به تولید انبوه خواه رسید. وی پیشتر گفته بود اپل شش محصول جدید را با نمایشگر mini-LED روانه بازار خواهند کرد اما شیوع کرونا باعث عقب افتادن برنامه‌ها شد.

هدف اپل از بکارگیری پنل‌های مینی LED ارتقای گاموت رنگی، HDR و کنتراست بیشتر، نمایش کاملا مجزای تصاویر تیره و روشن و در نهایت به حداقل رساندن احتمال سوختن پیکسل‌ها است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی