ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اسپیس‌اکس با موفقیت دومین گروه از فضانوردان را روانه فضا کرد [تماشا کنید]

اسپیس اکس در یک مأموریت تاریخی دیگر، دومین گروه از فضانوردان را به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی روانه مدار زمین کرد. این مأموریت که Crew-1 نام دارد، دومین مأموریت سرنشین دار اسپیس‌اکس، اولین مأموریت ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

اسپیس اکس در یک مأموریت تاریخی دیگر، دومین گروه از فضانوردان را به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی روانه مدار زمین کرد. این مأموریت که Crew-1 نام دارد، دومین مأموریت سرنشین دار اسپیس‌اکس، اولین مأموریت عملیاتی کپسول کرو دراگون و آغازگر عصر جدیدی در سفر به ایستگاه فضایی بین الملی به شمار می‌رود.

کپسول کرو دراگون ساعت ۰۳:۵۷ بامداد دوشنبه به وقت ایران توسط راکت فالکن ۹ از مرکز فضایی کندی در ایالت فلوریدا به فضا پرتاب شد و «مایکل هاپکینز» (Michael Hopkins)، «ویکتور گلاور» (Victor Glover) و «شنون واکر» (Shannon Walker)، فضانوردان ناسا و «سوئیچی ناگوچی» (Soichi Noguchi)، فضانورد آژانس کاوش‌های فضایی ژاپن (JAXA) را به مدار برد.

این کپسول که Resilience (تاب‌آوری) نام گرفته، حالا در مدار زمین است و پس از تقریباً ۲۷ ساعت ماندن در مدار، حوالی ساعت ۰۷:۳۰ صبح فردا به وقت ایران به ایستگاه فضایی بین المللی خواهد رسید. نکته جالب اینکه کپسول کرو دراگون به طور اتوماتیک و بدون نیاز به دخالت انسانی به ایستگاه متصل خواهد شد.

بوستر راکت فالکن ۹ دقایقی پس از پرتاب با موفقیت روی کشتی خودران در اقیانوس اطلس فرود آمد. قرار است از این بوستر در دومین مأموریت سرنشین دار اسپیس اکس به نام Crew-2 استفاده شود.

Crew-1 دومین مأموریت سرنشین دار اسپیس اکس به فضا به شمار می‌رود، ولی به طور دقیق‌تر، اولین مأموریت طولانی مدت با کپسول کرو دراگون لقب گرفته است. اسپیس اکس خرداد ماه امسال و تقریباً یک دهه پس از بازنشستگی شاتل‌های فضایی، در مأموریتی تاریخی فضانوردان ناسا را با کپسول دراگون به ایستگاه فضایی بین المللی حمل کرد.

مأموریت سرنشین دار خرداد ماه (با نام Demo-2)، در واقع یک آزمایش برای اثبات توانایی‌های کرو دراگون در حمل ایمن فضانوردان به ایستگاه فضایی و بازگرداندن آن‌ها محسوب می‌شد. کرو دراگون اولین فضاپیمایی است که ناسا آن را پس از شاتل فضایی برای حمل انسان به فضا تأیید می‌کند.

فضانوردان مأموریت Crew-1 به مدت ۶ ماه در ایستگاه فضایی بین المللی خواهند ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Hey You!
    Hey You! | ۲۶ آبان ۱۳۹۹

    !Hell yeah

  • azam_nuri
    azam_nuri | ۲۶ آبان ۱۳۹۹

    ببینیم کشور ایران! با منابع ملی و با هزینه ی بدبختی مردم میتونه با یه شرکت خصوصی آمریکایی رقابت کنه یا نه

    • آریا
      آریا | ۲۶ آبان ۱۳۹۹

      ایران؟
      چین با اون همه تبحر در دزدی و کپی کاری هنوز بخش دولتیش نتونسته با اسپیس اکس رقابت کنه و قراره یه کم دیگه اطلاعات و نقشه بدزدن تا سال 2025 یه کپی از الان راکت فالکون بسازن
      ? ? ?

مطالب پیشنهادی