ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی ویدیویی گلکسی زی فولد ۲؛ یک گوشی خاص برای افراد خاص

گلکسی زی فولد ۲ جدیدترین گوشی کره‌ای‌ها برای ارائه یک قالب نو در دنیای یکنواخت گوشی‌های هوشمند است. اگرچه این گوشی در اصل چهارمین گوشی تاشوی این کمپانی پرآوازه است و تجربه‌های شجاعانه‌ی اول چندان ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

گلکسی زی فولد ۲ جدیدترین گوشی کره‌ای‌ها برای ارائه یک قالب نو در دنیای یکنواخت گوشی‌های هوشمند است. اگرچه این گوشی در اصل چهارمین گوشی تاشوی این کمپانی پرآوازه است و تجربه‌های شجاعانه‌ی اول چندان هم موفق نبودند اما حالا می‌توان گفت که سامسونگ با زی فولد ۲ در این زمینه به بلوغ قابل قبولی رسیده و موبایلی خاص تولید کرده برای افراد خاص. با بررسی ویدیویی گلکسی زی فولد ۲ با ما همراه باشید.

تماشا در یوتوب دیجیاتو:

تماشا در آپارات دیجیاتو:

گلکسی زی فولد ۲ از هر نظر نسبت به نسخه قبلی خود بهبود داشته است. نمایشگر بیرونی که به «کاور دیسپلی» معروف است، اکنون کل قاب را گرفته، هرچند که نسبت تصویر ۲۵:۹ آن، میانه خوبی با برنامه‌ها ندارد. در نمایشگر داخلی دیگر از یک ناچ بزرگ خبری نیست و این ناچ که میزبان دوربین است جای خود را به یک حفره کوچک داده. نمایشگر اکنون از جنس شیشه بسیار نازک تولید شده، ولی همچنان چندین لایه پلاستیکی روی آن قرار داد. خط تای وسط نمایشگر هم هنوز دیده می‌شود و تقریبا در تمامی شرایط حضور آن را یا می‌بینید یا حس می‌کنید.

گلکسی زی فولد ۲

قاب پشتی هم الهام گرفته از طراحی نوت ۲۰ اولتراست؛ شیشه‌ای به رنگ برنز و پوشش مات که یک ماژول بسیار بزرگ را در بر گرفته. درون این ماژول، ۳ دوربین ۱۲ مگاپیکسلی قرار دارد، تا مجموع دوربین‌ها را به عدد جالب ۵ برساند. دستگاه فریمی استیل داشته و اثر انگشت را نیز به خوبی جذب می‌کند. محل قرار گیری حسگر اثر انگشت نیز به نظر من هوشمندانه است. سامسونگ با تعبیه آن در سمت راست نمایشگر، این حسگر را در هر دو حالت فولد و آنفولد در دسترس قرار می‌دهد. ارتفاع قرارگیری آن نسبت به لبه پایینی گوشی نیز مناسب است.

گلکسی زی فولد ۲

چیزی که مناسب نیست، ضخامت و وزن گلکسی زی فولد ۲ است. وزن ۲۸۲ گرمی آن اولین بهایی است که برای داشتن یک گوشی تاشو باید بپردازید و از آن‌جایی که این گوشی تا می‌شود، ضخامت ۱۷ میلیمتری آن به هنگام بسته بودن نیز موضوع دیگری است که باید با آن کنار بیاید.

گلکسی زی فولد ۲

یکی از نقاط ضعف این موبایل گران قیمت نداشتن مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار است، در نتیجه پیشنهاد می‌کنم به خوبی از آن مراقبت کنید. البته لولاها نسبت به نسل پیشین بسیار محکم‌تر شده و حس اطمینان بیشتری را به کاربر می‌دهند. مکانیزم لولای CAM به سامسونگ این اجازه را داده تا قابلیت فلکس مود را به زی فولد ۲ بیاورد. فلکس مود یکی از راهکارهای استفاده بهینه از فرم فکتور این گوشی است که در ویدیو به صورت مفصل به آن پرداخته‌ام. همچنین سامسونگ این بار به صورت بهینه‌تری از نمایشگر بیرونی دستگاه استفاده کرده و با تعبیه ویژگی‌های نرم‌افزاری متعدد، به یک نمایشگر قابل استفاده بدل شده است.

گلکسی زی فولد ۲

در کل می‌توان رد پای بهبود را در جای جای گلکسی زی فولد ۲ دید و به نظر می‌رسد سامسونگ تنها به یک سال برای جبران اشتباهات خود نیاز داشت. باقی داستان، یک پرچمدار ۲۰۰۰ دلاری است؛ چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس هشت هسته‌ای با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی که امکان افزایش آن را هم ندارید. ترکیب این چیپست با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی ۷.۶ اینچی داخلی، استفاده از گلکسی زی فولد ۲ را به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل می‌کند. در یک کلام می‌توان گفت، کاری نیست که نتوان با این گوشی انجام داد.

گلکسی زی فولد ۲

اندروید ۱۰ و رابط کاربری OneUI 2.5 هم در این تجربه لذت‌بخش نقشی بی بدیل را ایفا می‌کنند. سامسونگ توانسته از ویژگی‌های جدیدی که به صورت اختصاصی برای گلکسی زی فولد ۲ طراحی کرده نهایت بهره را ببرد. نتیجه آن را نیز کاربر در حین استفاده روزمره خود می‌بیند. مثلا پیوستگی اپ‌ها که به شما این اجازه را می‌دهد تعامل با یک اپ را از کاور دیسپلی به نمایشگر داخلی انتقال دهید یا قابلیت اپ پیر (App Pair) که به شما اجازه می‌دهد ۳ برنامه را به صورت همزمان اجرا کنید، همگی از جمله ویژگی‌های جالب نرم‌افزار این گوشی هستند.

گلکسی زی فولد ۲

در رابطه با دوربین‌ها اما با این قطعیت نمی‌توان صحبت کرد. دوربین‌های ۳ گانه این گوشی در تمامی شرایط عکس‌های باکیفیتی می‌گیرند، اما کمی که نور محیط کاهش می‌یابد، کیفیت عکس‌ها نیز کم می‌شود. البته به لطف وجود قابلیتی به عنوان نایت مود،  کیفیت و جزئیات عکس‌ها تغییر محسوسی می‌کنند. با این وجود می‌توانید برای عکاسی روی گلکسی زی فولد ۲ در تمامی شرایط حساب باز کنید، اما انتظار کیفیتی مانند آن چه که در اولتراهای سامسونگ دیده‌اید را نداشته باشید؛ اینجا دوربین‌های قابل قبول و حتی خوبی خواهید داشت اما نه به خوبی سری نوت.

گلکسی زی فولد ۲

موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنم، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گلکسی زی فولد ۲ است. با توجه به ضخامت زیاد، انتظار می‌رفت این گوشی باتری قدرتمندتری داشته باشد، اما در تست پی‌سی مارک تنها ۷ ساعت ۲۱ دقیقه دوام آورد که رقم قابل قبولی نیست. البته پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی و شارژ سریع بی‌سیم دست شما را باز گذاشته تا متناسب با نوع استفاده خود، گوشی را به سرعت شارژ کنید. همچنین شارژ معکوس بی‌سیم هم هست تا بتوانید هدفون‌های کاملا بی‌سیم خود را به سادگی شارژ کنید.

گلکسی زی فولد ۲

گلکسی زی فولد ۲ یک گوشی با طراحی جسورانه در دنیای بی‌رمق موبایل است که کاملا بر خلاف جریان بازار شنا می‌کند. سامسونگ با پافشاری بر این طراحی و جبران اشتباهات خود، نشان داده که به سادگی از بلندپروازی‌های خود دست نمی‌کشد و حتی میلیون‌ها دلار دیگر نیز به پای این ایده خواهد ریخت تا به همه نشان دهد، این کمپانی، سرسخت‌تر از آن چیزی که است که تصور می‌کردید. گلکسی زی فولد ۲ هم همین ‌گونه است؛ گوشی نوآورانه‌ای که حالا برای افراد خاص تبدیل به گزینه‌ای کاملا قابل قبول شده، اما آنقدر خاص است که شاید هر کسی سراغش نرود. البته در این بین از قیمت بسیار بالای ۲۰۰۰ دلاری آن نیز نباید گذشت. به نظر می‌رسد زی فولد ۲ به بلوغ کافی رسیده و اکنون نوبت سامسونگ است تا در همین مسیر حرکت کند، اما باید این موضوع را در نظر بگیرد که این مدل گوشی را فقط برای افراد خاص طراحی نکند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Arashmoon
    Arashmoon | ۵ آذر ۱۳۹۹

    سلام
    لطفا ویدیویی در مورد آینده گوشی های سامسونگ بذارید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی