ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نسل جدید لوکس ترین سدان 3 پر نشان؛ مرسدس بنز مایباخ S کلاس رسما رونمایی شد

پس از معرفی نسل جدید S کلاس بخش لوکس پسند بازار منتظر معرفی لوکس ترین مدل آن یعنی مرسدس مایباخ S کلاس بود که این مهم نیز شب گذشته اتفاق افتاده و دایملر رقیبی قدر ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳۰ آبان ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

پس از معرفی نسل جدید S کلاس بخش لوکس پسند بازار منتظر معرفی لوکس ترین مدل آن یعنی مرسدس مایباخ S کلاس بود که این مهم نیز شب گذشته اتفاق افتاده و دایملر رقیبی قدر را برای سری محصولات رولزرویس و بنتلی روانه بازار کرد.

مرسدس مایباخ S کلاس

مهم ترین رقیب بنتلی Flying Spur از تابستان سال آینده میلادی روانه بازار خواهد شد تا به عنوان یکی از پر طرفدارترین محصولات فوق لوکس، بازارهای چین، کره و روسیه را در نوردد. این محصول به همراه دیگر مرسدس مایباخ GLS تنها مدل هایی هستند که نام میباخ را به یدک می‌کشند.

مرسدس مایباخ S کلاس در حدود 18 سانتی متر طول بیشتری به نسبت S کلاس معمولی دارد و حداکثر طول آن به 5469 mm می‌رسد. دلیل افزایش طول علاوه بر افزایش پرستیژ ظاهری، کاربردی نیز هست و فضای صندلی های عقب را به طور محسوسی افزایش می‌دهد.

نسل جدید مرسدس بنز S کلاس با کد W223 خوانده می‌شود.

صندلی های عقب به طور جداگانه امکان شخصی سازی فضای سر، پا و پشتی صندلی را دارند و زیرپایی متصل به صندلی جلو نیز در حدود 50 میلی متر طول بیشتری به نسبت نسل قبل دارد تا یک سطح با فضای گسترده و راحت را برای خوابیدن سرنشین متمول و یا مهم مایباخ آماده کند.

از ویژگی های جدید مایباخ می‌توان به ماساژور کامل صندلی های عقب با قابلیت ایجاد گرما برای گردن و شانه ها اشاره کرد.

کمربند مجهز به موتور برقی که امکان دسترسی راحت تر سرنشینان عقب به آن را ممکن می‌سازد نیز از دیگر ویژگی های جدید و مهمی است که به نسل جدید مایباخ اضافه شده است.

درب های الکتریکی عقب نیز توسط راننده قابلیت کنترل دارند. همچنین سیستم روشنایی قابل تطبیق جداگانه‌ای برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده است.

5 صفحه نمایش لمسی OLED با رابط کاربری اختصاصی شرکت مرسدس بنز یعنی MBUX، سطح جدیدی از فن آوری را در بخش اطلاعات، سرگرمی و ارتباطات عرضه می‌کند. از ویژگی های استثنایی این فن آوری می‌توان به قابلیت ردیابی تحرکات دست سرنشینان عقب اشاره کرد که توسط یک دوربین 3D لیزری ضبط و سپس فرامین درخواست شده اجرا می‌شود.

از نظر طراحی خارجی نیز رنگ بدنه دو رنگ مایباخ را از باقی مدل های S کلاس جدا می‌سازد. نوار کروم کار شدن بر روی کاپوت و جلو پنجره استخوانی و عمودی کروم به همراه شبکه مشبک کروم در دو طرف سپر از دیگر تفاوت‌های اساسی در نمای جلو است.

همچنین درب عقب نیز طول بیشتری دارد. باقی بخش های بدنه نیز قابلیت شخصی سازی از نظر رنگ آمیزی و طرح چرخ ها دارند.

در این نمونه دو مدل S580 مجهز به موتور 4 لیتری دو توربوشارژر با حداکثر قدرت 496 اسب بخار و S650 با موتور 6 لیتری دو توربو V-12 با حداکثر قدرت 603 اسب بخار عرضه خواهد شد.

مدل ضعیف تر نیز از قوای محرکه 3 لیتری توربوشارژر 6 سیلندر مجهز به موتور الکتریکی و سیستم 48V که توانایی تولید حداکثر قدرت 503 اسب بخار را دارد بهره می‌برد.

سیستم تعلیق بادی به صورت استاندارد بر روی مایباخ نصب می‌شود و فن آوری اسکن سطح جاده موسوم به «E-Active» نیز از دیگر تجهیزات استاندارد نسل جدید مایباخ است.

با این وجود چرخش چرخ های عقب که می‌تواند کار را برای راننده این سدان سوپر لوکس و طویل آسان کند به صورت یک آپشن انتخابی عرضه می‌شود.

قیمت پایه این محصول در حدود 200 هزار دلار خواهد بود و بسته به سطح تجهیزات و امکانات به رقم ذکر شده افزوده خواهد شد. گفتنی است تا چند سال قبل، خودروهای میباخ با طراحی متفاوتی نسبت به مرسدس بنزهای اس کلاس و برای رقابت مستقیم با رولزرویس ساخته می شدند اما در نهایت عدم استقبال چشمگیر مشتریان از این سری خودروها، باعث شد تا دایلمر به فکر ادغام میباخ و مرسدس اس کلاس بیافتد و در طی دو نسل اخیر نیز در واقع نمونه های میباخ، صرفا به عنوان توصیفی برای نمونه های فوق لوکس اس کلاس مورد توجه قرار گرفته اند.

برای مطالعه نقد طراحی نسل جدید مرسدس بنز S کلاس می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • arash
    arash | ۱ آذر ۱۳۹۹

    یه زمانی دلار ۱۰۰۰ تومن بود این قیمتش میشد ۲۰۰ میلیون تومن. الان با ۲۰۰ تومن تیپ دو هم گیر نمیاد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی