ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی از ربات باغبان با قابلیت چمن‌زنی و دفع حشرات [تماشا کنید]

یک شرکت آمریکایی رباتی تانک شکل مخصوص باغبانی ساخته که از قابلیت هایی همچون آبیاری، سمپاشی، چمن زنی و دفع حشرات برخوردار است. این ربات که تا حدودی شبیه تانک است، Yardroid نام داشته و ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱ آذر ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

یک شرکت آمریکایی رباتی تانک شکل مخصوص باغبانی ساخته که از قابلیت هایی همچون آبیاری، سمپاشی، چمن زنی و دفع حشرات برخوردار است.

این ربات که تا حدودی شبیه تانک است، Yardroid نام داشته و به کمک تانکر ۱ لیتری توانایی آبیاری گیاهان را دارد. علاوه بر این از تیغه‌های چمن زنی و «برجک» مجهز به دوربین، چراغ LED، سمپاش و همچنین دمنده هوا برای پراکنده کردن برگ‌ها برخوردار است.

ربات مورد بحث به کمک بینایی کامپیوتری و هوش مصنوعی توانایی کوتاه کردن چمن‌های باغچه به شکل خودکار را دارد. سازنده می‌گوید به کمک اپلیکیشن موبایل می‌توان ارتفاع کوتاه شدن چمن را تنظیم کرد. این ربات همچنین گیاهانی که باید آبیاری شوند را تشخیص داده و به آن‌ها آب می‌دهد.

Yardroid توانایی تشخیص علف‌های هرز و حشرات موذی را داشته و آن‌ها را سمپاشی می‌کند. یکی از قابلیت‌های جالب این ربات توانایی دور کردن میهمانان ناخوانده مثل پرندگان است و آن‌ها را با پاشیدن آب دور می‌کند. این ربات همچنین قابلیت پراکنده کردن برگ‌ها بوسیله دمنده هوا را دارد.

ربات مورد بحث شب‌ها در باغچه خانه به گشت زنی پرداخته و نزدیک شدن غریبه‌ها را با ایجاد سر و صدا و نوتیفیکیشن موبایل اخطار می‌دهد. علاوه بر این قادر به فیلمبرداری از مظنون بوده و در صورت امتناع او از خارج شدن از محیط باغچه به او آب می‌پاشد. جالب آنکه این ربات به GPS مجهز است و اگر سارق آن را با خود ببرد امکان ردیابی موقعیت مکانی او وجود خواهد داشت.

از دیگر قابلیت‌های این ربات می‌توان به شارژ و پر کردن مخزن آب به شکل خودکار اشاره کرد. البته پر کردن مخزن سم به شکل دستی انجام می‌شود و در صورت نیاز می‌توان ربات را نیز بوسیله اپلکیشن موبایل به شکل دستی کنترل کرد.

شرکت Yardroid می‌گوید این ربات باغبان از اواسط سال ۲۰۲۱ با قیمت تقریبی ۲۵۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۳ آذر ۱۳۹۹

    در صورت امتناع او از خارج شدن از محیط باغچه به او آب می‌پاشد. . اگر بقیه ویژگی هاش هم اینقدر مسخره باشه...

مطالب پیشنهادی