ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل تا سال ۲۰۲۲ به پشتیبانی از مرورگر کروم روی ویندوز ۷ ادامه می‌دهد

گوگل به تازگی اعلام کرده تا سال ۲۰۲۲ از مرورگر کروم روی سیستم عامل ویندوز ۷ پشتیبانی می‌کند که ۶ ماه بیشتر از برنامه اولیه آن است. این غول جستجوی اینترنتی اوایل سال جاری میلادی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ آذر ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

گوگل به تازگی اعلام کرده تا سال ۲۰۲۲ از مرورگر کروم روی سیستم عامل ویندوز ۷ پشتیبانی می‌کند که ۶ ماه بیشتر از برنامه اولیه آن است.

این غول جستجوی اینترنتی اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که تا ۲۴ تیر ۱۴۰۰ (۱۵ ژوئیه ۲۰۲۱) برای مرورگر کروم در سیستم عامل ویندوز ۷ بروزرسانی عرضه می‌کند. حالا این زمان افزایش پیدا کرده و تا تاریخ ۲۵ دی ۱۴۰۰ (۱۵ ژانویه ۲۰۲۲) از این مرورگر پشتیبانی خواهد کرد.

گوگل در بیانیه مربوط به این خبر اعلام کرده که به علت شیوع ویروس کرونا، کسب و کارها و تیم‌های IT آن‌ها به علت دورکاری و تغییرات گسترده در محیط کار، با چالش‌های زیادی روبه‌رو شده‌اند. به گفته این کمپانی، برخی کسب و کارها مجبور شده‌اند که به سراغ پروژه‌های مهمتری بروند و در برنامه‌های خود تغییراتی ایجاد کنند.

این موارد باعث شده که گوگل به بازخورد مشتریان سازمانی خود توجه کند. در حالی که ویندوز ۷ عمر بالایی دارد و نزدیک به یک دهه از ورود آن به بازار می‌گذرد، بسیاری از سازمان‌ها همچنان از آن استفاده می‌کنند و ظاهرا قصد مهاجرت به ویندوز ۱۰ را ندارند.

مرورگر کروم

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی گوگل، ۲۲ درصد از سازمان‌هایی که از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنند، هنوز از سیستم عامل ویندوز ۷ به ویندوز ۱۰ مهاجرت نکرده‌اند. این موضوع و همچنین شیوع کرونا نشان می‌دهد که در آینده نزدیک با کاهش چشمگیر سهم این سیستم عامل قدیمی روبه‌رو نخواهیم شد.

گوگل امیدوار است با این ۶ ماه اضافه، مشتریان سازمانی وقت کافی برای ارتقای سیستم عامل قدیمی خود داشته باشند و نگرانی در زمینه امنیت برای آن‌ها ایجاد نشود. مایکروسافت از ۲۴ دی ۱۳۹۸ (۱۴ ژانویه ۲۰۲۰) انتشار آپدیت‌های امنیتی برای ویندوز ۷ را متوقف کرده، هرچند شرکت‌ها می‌توانند با پرداخت هزینه تا سال ۲۰۲۳ برای این سیستم عامل بروزرسانی دریافت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی