ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری پگاترون در هند برای تولید موبایل

اپل مدتی است تصمیم گرفته به تدریج بخشی از زنجیره تامین خود را از چین به هند منتقل کند. «پگاترون»، دومین تامین کننده بزرگ اپل در همین راستا سرمایه‌گذاری 150 میلیون دلاری برای راه‌اندازی کارخانه ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۵

اپل مدتی است تصمیم گرفته به تدریج بخشی از زنجیره تامین خود را از چین به هند منتقل کند. «پگاترون»، دومین تامین کننده بزرگ اپل در همین راستا سرمایه‌گذاری 150 میلیون دلاری برای راه‌اندازی کارخانه جدیدی در هند را تایید کرده است.

شرکت تایوانی پگاترون، شعبه جدید خود را در «چنای» هند ثبت کرده است و مدیران این شرکت تابعه پگاترون در حال رایزنی با دولت هند برای تخصیص زمین مناسب جهت راه اندازی کارخانه هستند. انتظار می‌رود کارخانه جدید اواخر 2021 یا اوایل 2022 رسما کار خود را آغاز کند.

بورس سهام تایوان، از این سرمایه‌گذاری به عنوان سرمایه‌گذاری بلند مدت یاد کرده است؛ هرچند اطلاعات بیشتری در مورد قرارداد جدید اپل و پگاترون مطرح نکرده است.

«لیائو سی- جانگ» مدیر عامل شرکت پگاترون در کنفرانس مطبوعاتی با رسانه‌های تایوانی اعلام کرد که پروژه در فاز اول سرمایه‌گذاری است و به دلیل محدودیت‌های مربوط به همه گیری کرونا با مشکلاتی روبرو شده است.

فعالیت پگاترون در چین نیز عادی نیست و بسیاری از کارگران نسبت به استخدام محصلان به عنوان نیروی خطوط تولید دست به اعتراض‌های گسترده‌ای زده‌اند. کارگران معترض خطوط تولید اعلام کرده‌اند تا روشن شدن وضعیت به محل کار خود بازنمی‌گردند.

پگاترون باید در سال اول راه اندازی ، گوشی‌های هوشمندی به ارزش 54 دلار تحت طرح «PLI» دولت هند تولید کند. فاکسکان، ویسترون و پگاترون شرکت‌های اصلی مونتاژکننده گوشی‌های آیفون از طرح PLC هند استقبال کرده‌اند. براساس این طرح، دولت هند مزایای ویژه‌ای برای شرکت‌هایی که محصولات خود را در خاک این کشور تولید و صادر می‌کنند در نظر می‌گیرد.

در طرح PLI، برای شرکت‌ها مشوق‌های نقدی نیز در بازه زمانی 5 ساله درنظر گرفته می‌شود که به افزایش تولید آنها کمک کند.

فاکسکان، ویسترون و پگاترون از جمله 22 شرکت سازنده گوشی هوشمندی هستند که براساس طرح  PLI کار خود را در هند آغاز کرده‌اند. نام شرکت سامسونگ نیز در بین تولید کنندگان موبایل در هند دیده می‌شود.

پگاترون دارای 11 شعبه در سراسر جهان است و در حال بررسی راه‌اندازی کارخانه دیگری در ایالات متحده است. اپل تا شهریور ماه توانست 1.2 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در هند تولید کند که با توجه به پاندمی کرونا و تعطیلی 45 روزه کارخانه‌ها رقم خوبی به حساب می‌آید.

حدود 2 درصد از محصولات اپل در هند تولید می‌شود. از این 2 درصد، 0.4 درصد آن در بازار هند به فروش می‌رسد و الباقی از هند صادر می‌شود. اپل قصد دارد به فروش بالاتری در بازار هند دست پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • بابک
    بابک | ۳ آذر ۱۳۹۹

    خط آخر اشتباه نیست؟
    "اپل 42 درصد از تولیدات خود را در بازار هند به فروش می‌رساند."

    • بابک
      بابک | ۳ آذر ۱۳۹۹

      درستش اینه:
      "اپل 42 درصد از محصولات تولید شده در هند را در همین کشور به فروش می رساند و بقیه را صادر میکند"

  • آریا
    آریا | ۳ آذر ۱۳۹۹

    این شروع پایان چینه

مطالب پیشنهادی