ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپست اسنپدراگون 775G سه‌ماهه‌ اول ۲۰۲۱ با توان پردازش بالا از راه می‌رسد

کوالکام سه‌شنبه شب از چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ رونمایی کرد و در حالی که بسیاری منتظر معرفی چیپست جدیدی از سری ۷ بودند، این شرکت حرفی از نسل جدید تراشه‌های میان‌رده خود به میان نیاورد. ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۹

کوالکام سه‌شنبه شب از چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ رونمایی کرد و در حالی که بسیاری منتظر معرفی چیپست جدیدی از سری ۷ بودند، این شرکت حرفی از نسل جدید تراشه‌های میان‌رده خود به میان نیاورد.

علی رغم سکوت عجیب کوالکام درباره تراشه مذکور یکی از افشاگران در شبکه اجتماعی چینی «ویبو» مدعی شده این شرکت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ یا در همین زمستان از نسخه بعدی اسنپدراگون ۷۶۵ رونمایی خواهد کرد. این چیپست که احتمالا اسنپدراگون 775G خواهد بود، به رقیب اصلی تراشه ۵ نانومتری اگزینوس ۱۰۸۰ با مودم 5G یکپارچه و پلتفرم ۶ نانومتری MT6893 مدیاتک باشد.

اسنپدراگون 775G با شماره مدل SM7350 و اسم رمز Cedros در دست توسعه است و شنیده می‌شود که با لیتوگرافی ۶ نانومتری به تولید می‌رسد. ظاهرا این چیپست نسبت به نسل کنونی دستخوش بهینه سازی چشمگیری شده به گونه‌ای که CPU‌ آن در مقایسه با اسنپدراگون 765G تا ۴۰ درصد و واحد پردازش گرافیکی آن ۵۰ درصد عملکرد بهتری دارد. ارتقایی که در صورت صحت داشتن، این تراشه را در سطح پرچمدار اسنپدراگون ۸۶۵ قرار می‌دهد.

انتظار می‌رود اسنپدراگون 775G از نمایشگر با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز، تا ۱۲ گیگابایت رم از نوع LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 پشتیبانی کند. در بنچمارک‌های منتسب به این تراشه، یک پلتفرم مجهز به آن به امتیاز ۵۳۰ هزار دست پیدا کرده که نزدیک به ۶۵ درصد بالاتر از امتیاز اسنپدراگون 765G است.

عرضه چنین چیپستی با توجه به امتیاز بنچمارک و پشتیبانی از نمایشگر و رم بسیار مطلوب، میان‌رده‌ها را بیش از پیش به سطح گوشی‌های پرچمدار نزدیک خواهد کرد. علاوه بر این با توجه به پشتیبانی این تراشه و رقبای اصلی آن از نسل پنجم شبکه موبایل، سال آینده شاهد عرضه میلیون‌ها گوشی میان رده قدرتمند و سازگار با 5G خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی