ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با ربات Ropot هوندا آشنا شوید؛ فرشته نگهبان کودکان در هنگام عبور از خیابان

هوندا به تازگی یک ربات کوچک توسعه داده که روی شانه کودکان قرار می‌گیرد. این ربات به نام «Ropot» با سنسورهای خود از کودکان در برابر تصادفات محافظت می‌کند. این ربات که هوندا آن را به ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

هوندا به تازگی یک ربات کوچک توسعه داده که روی شانه کودکان قرار می‌گیرد. این ربات به نام «Ropot» با سنسورهای خود از کودکان در برابر تصادفات محافظت می‌کند.

این ربات که هوندا آن را به عنوان یک «ربات مشاور ایمنی» توصیف می‌کند، یک نگهبان دیجیتال کوچک به همراه چندین سنسور است که برای اطلاع دادن خطرات احتمالی به کودکان به یک روش ارتباط ساده متکی است.

در حالی که چندین سال تا ورود خودروهای خودران به بازار فاصله داریم، در سال‌های اخیر سنسورها و سیستم‌های کمک راننده زیادی به خودروها اضافه شده‌اند. در حالی که ابتدا آن‌ها در ماشین‌های گران‌قیمت مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اکنون بسیاری از خودروها دارای سنسورهای پارک، هشدار برخورد با موانع و همچنین تصادف هستند.

هوندا نیز به عنوان یکی از سازندگان مطرح خودرو دارای چنین سیستم‌هایی است و آن‌ها را تحت برند «Honda Sensing» در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. اگر خودرویی دارای این مجموعه باشد، در هنگام عبور از مناطق شلوغ بطور خودکار ترمز می‌کند یا در صورت خروج ناگهانی از خط، خودرو را دوباره میان خطوط قرار می‌دهد. حالا Ropot می‌تواند بخش کوچکی از این کارها را برای کودکان انجام دهد.

ربات Ropot هوندا

این ربات به مشکلات رایج کودکان در ژاپن رسیدگی می‌کند. کودکان ژاپنی در سن ۷ سالگی وارد مدرسه ابتدایی می‌شود و مسیر خانه تا مدرسه را پیاده می‌روند که نتیجه آن افزایش تصادفات است.

شاید در ابتدا تمام مشکلات را گردن بی‌احتیاطی کودکان بیندازید اما تحقیقی نشان می‌دهد که میدان دید کودکان بسیار کمتر از بزرگسالان است. بنابراین آن‌ها نمی‌توانند به خوبی محیط اطراف خود را ببینند.

Ropot شبیه به یک اسباب بازی به نظر می‌رسد، اما به فناوری‌های زیادی مجهز شده. این ربات دارای سنسور GPS است که می‌توان مسیر را روی آن تنظیم کرد. در زمان عبور کودک از خیابان، این ربات می‌لرزد تا به او یادآوری کند که باید دو طرف خیابان را ببیند.

ربات Ropot هوندا

این ربات دارای سنسور شناسایی خودرو است و زمانی که خودرویی از پشت به کودک نزدیک شود، می‌لرزد تا او وضعیت ایمنی خیابان را بررسی کند. نتایج پیاده‌وری‌های روزانه درون Ropot ثبت می‌شوند و می‌توان آن‌ها را با اپ گوشی هوشمند بررسی کرد.

این اطلاعات شامل زمان‌هایی هم می‌شود که کودک پیش از عبور از خیابان، توقف نکرده است. تیم هوندا شروع به آزمایش نمونه اولیه این ربات با کودکان ژاپنی کرده و نتایج به امروز مثبت ارزیابی شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی