ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اوپو احتمالا موبایلی مجهز به ماژول دوربین جدا شونده می‌سازد

تولیدکنندگان موبایل‌های هوشمند برای مدتی طولانی به دنبال حذف بریدگی ناشی از دوربین سلفی در نمایشگر دیوایس‌های خود بوده‌اند. برخی راه حل را در پنهان کردن آن زیر نمایشگر جستجو کرده‌اند و برخی هم تصمیم ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

تولیدکنندگان موبایل‌های هوشمند برای مدتی طولانی به دنبال حذف بریدگی ناشی از دوربین سلفی در نمایشگر دیوایس‌های خود بوده‌اند. برخی راه حل را در پنهان کردن آن زیر نمایشگر جستجو کرده‌اند و برخی هم تصمیم گرفته‌اند به سراغ دوربین‌های اصلی بیرون‌ جهنده با قابلیت چرخش بروند. اما به نظر می‌رسد اوپو راه حلی نامتعارف برای این مشکل یافته است: اینکه کنترل دوربین در دست خودتان باشد. بنابر پتنت تازه‌ای که از سوی این شرکت به ثبت رسیده، اوپو طرح یک ماژول دوربین قابل تعویض را در ذهن دارد. به این ترتیب، اگر بخواهید یک تصویر سلفی ثبت کنید، صرفا ماژول را از پشت دستگاه جدا کرده و آن را به سمت سوژه خود می‌گیرید.

پتنت اوپو ماژولی مجهز به دو دوربین را نمایش می‌دهد که البته از USB-C، ان‌اف‌سی، وای‌فای و بلوتوث نیز پشتیبانی می‌کند. از طرف دیگر، یک باتری لیتیوم یونی قرار است زمانی که ماژول را از موبایل هوشمند جدا می‌کنید، به آن قوت برساند. هنوز مشخص نیست که آیا می‌توان از ماژول‌های گوناگون با ساختارهای متفاوت در یک موبایل استفاده کرد یا خیر، اما کاملا محتمل به نظر می‌رسد که بدون عوض کردن موبایل هوشمند خود، قادر به ارتقای دوربین باشید.

طبق معمول باید خاطر نشان کرد که این صرفا یک پتنت است و نه یک محصول واقعی یا حتی یک نقشه راه برای محصولی تازه. بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که اوپو در آینده نزدیک یا دور دست به ساخت چنین دیوایسی بزند. برای توضیح باید گفت که این کمپانی پیشتر با موبایل Find X به آزمون و خطا با دوربین بیرون‌جهنده پرداخت اما در نهایت ترجیح داد در موبایل جدیدتر X2 Pro به سراغ ساختار سنتی‌تر دوربین برود.

این کمپانی ضمنا با ایده‌های نامتعارف آنقدرها بیگانه نیست و همین اواخر بود که از یک موبایل مفهومی رول شونده پرده برداشت. با چنین رویکردهایی که پیش‌بینی‌شان بسیار سخت است، نه می‌توانیم از تولید چنین موبایل مطمئن باشیم و نه می‌توانیم احتمال ساخت آن را کاملا متنفی بدانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • احسان صادقی
    احسان صادقی | ۱۶ آذر ۱۳۹۹

    چه خفن

مطالب پیشنهادی