ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل امکان مشارکت دولوپرها در توسعه سیستم عامل مرموز فیوشا را فراهم کرد

گوگل پس از مدت‌ها اطلاعات تازه‌ای از سیستم عامل فیوشا منتشر کرد و از توسعه دهندگان برای مشارکت در ساخت آن درخواست کمک کرد. گوگل از چهار سال قبل در حال توسعه سیستم عامل جدیدی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

گوگل پس از مدت‌ها اطلاعات تازه‌ای از سیستم عامل فیوشا منتشر کرد و از توسعه دهندگان برای مشارکت در ساخت آن درخواست کمک کرد.

گوگل از چهار سال قبل در حال توسعه سیستم عامل جدیدی به نام فیوشا (Fuchsia) است. با اینکه این سیستم عامل متن باز است ولی اطلاعات بسیار کمی از آن منتشر شده و از زمان انتشار آن نیز اطلاعاتی در دست نیست. حال گوگل می‌‌خواهد جزئیات توسعه این سیستم عامل را با توسعه دهندگان به اشتراک بگذارد و از آنها درخواست بازخورد کند.

تصویر منتسب به رابط کاربری فیوشا

گوگل می‌گوید یک Mailing List عمومی ایجاد کرده که توسعه دهندگان از طریق آن می‌توانند آپدیت‌های توسعه فیوشا را دریافت کنند. علاوه بر این صفحه تاریخچه باگ‌ها و همچنین نقشه راه توسعه این سیستم عامل نیز در دسترس عموم قرار گرفته است.

توسعه دهندگانی که علاقه‌مند به مشارکت در توسعه فیوشا هستند باید ابتدا ثبت نام کنند. سپس می‌توان با دانلود سورس کد آن را کلون و کامپایل کرد و در پروژه مشارکت نمود. در صورتی که توسعه دهندگان دیوایس سازگار با فیوشا مثل پیکسل بوک را ندارند، می‌توانند از شبیه‌سازی که گوگل در اختیار قرار داده استفاده کنند.

به غیر از چند تصویر منتسب به رابط کاربری، اطلاعات چندانی از فیوشا در دست نیست. این سیستم عامل بر اساس میکروکرنل Zircon ساخته شده است، ولی نکته جالب اینکه اندروید و Chrome OS بر اساس کرنل لینوکس طراحی شده‌اند. فیوشا قرار نیست جایگزین مستقیم اندروید یا Chrome OS باشد و احتمالاً به غیر از موبایل و لپ تاپ، قابلیت نصب روی دیوایس‌های دیگر مثل دیوایس‌های خانه هوشمند را خواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توان از وب سایت fuchsia.dev دیدن کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی